Facebook zgarnia wszystko

Imperium Marka Zuckerberga miało w ostatnich latach lepsze i gorsze chwile, ale ten odcinek czasu kończy jako zdecydowany lider rynku aplikacji.

- Urządzenia mobilne były w centrum zmian, dając klientom okno do internetu w zasięgu ręki — podkreśla Adithya Venkatraman z firmy analitycznej App Annie.

Zespół App Annie opublikował listę najczęściej ściąganych aplikacji minionych lat 2010. Liderem jest Facebook, a kolejne miejsca zajmują produkty należące do tego koncernu. Drugi jest komunikator wydzielony w pewnym momencie z Facebooka jako osobne narzędzie, a kolejne dwa miejsca należą do aplikacji przejętych przez giganta — WhatsAppa i Instagrama.

Na początku listopada Facebook ogłosił zresztą spore zmiany wizerunkowe, które mają pomóc klientom odróżnić firmę od poszczególnych produktów i jednocześnie przypominać, że popularne aplikacje są częścią jednego koncernu.

Użytkownicy mogą się więc teraz natknąć na oznaczenia typu: „Instagram from Facebook” i „WhatsApp from Facebook” i nowe logo określające firmę Facebook i odróżniające ją od portalu społecznościowego.

App Annie zaznacza, że dane dla obu systemów (iOS i Android) zbierane były od stycznia 2012 r., natomiast dla wcześniejszego okresu dostępne były tylko informacje o urządzeniach Apple’a.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy