Delegacje kosztują za dużo

Dominika Masajło
opublikowano: 21-02-2017, 22:00

Przedsiębiorcy biorą pod lupę wydatki na wyjazdy służbowe.

Rynek podróży biznesowych w Polsce systematycznie rośnie i druga firma z sektora MSP (53 proc.) wysyła swoich pracowników w delegacje — wynika z badania „Podróże służbowe i kondycja polskich firm” przeprowadzonego przez Diners Club Polska. Tymczasem aż 41 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że w 2017 r. zamierza ograniczać wydatki — to o 32 proc. więcej niż dwa lata temu. Okazuje się, że najczęściej w podróże służbowe wybierają się pracownicy średnich firm (92 proc.), nieco rzadziej osoby zatrudnione w małych przedsiębiorstwach (42 proc.), natomiast sporadycznie zdarzają się one w mikrofirmach (29 proc.). Raport wskazuje, że wyjazdy biznesowe organizowane są przede wszystkim w firmach zajmujących się działalnością gospodarczą (64 proc.) i handlową (58 proc.). Czas trwania takiej podróży dla 90 proc. przebadanych spółek wynosi 1-2 dni. Najpopularniejszym środkiemtransportu jest samochód (75 proc.), na pociąg decyduje się 15 proc. pracowników, a drogą powietrzną podróżuje jedynie 5 proc. respondentów. Mimo że 2017 r. dla prawie połowy firm stoi pod znakiem ograniczania kosztów, to ponad 50 proc. z nich zapowiada, że liczba zatrudnionych w ich firmie nie ulegnie zmianie, a 13 proc. zamierza nawet zwiększyć kadrę.

— To oznacza, że cięcia kosztów dotkną inne obszary działalności firmy, takie jak m.in. delegacje biznesowe. Przedsiębiorcy będą starać się wyszukiwać tańsze oferty przewoźników oraz hoteli, co oznacza, że standard podróży służbowych może ulec znacznemu obniżeniu — mówi Paweł Kałudow z Diners Club Polska. Jego zdaniem, warto zastanowić się nad wdrożeniem nowoczesnych narzędzi, które ułatwiają proces organizacji i rozliczania delegacji, a tym samym dają dodatkowe oszczędności. Według specjalistów z Diners Club Polska, stosowanie takich instrumentów pozwala na zaoszczędzenie od 2 do 5 proc. kosztów podróży.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu