Dell wygrał z HP przetarg na dostawę pecetów dla TP SA i podpisał roczną umowę ramową z telekomem na sprzedaż sprzętu. Dla HP jest to o tyle istotna porażka, że narodowy operator był dotąd największym klientem tej firmy. A kontrakt opiewa docelowo na 20 mln USD (80 mln zł).
Dość niespodziewanie to Dell, a nie HP, będzie dostarczać sprzęt komputerowy dla TP SA. Po wygaśnięciu umowy z HP w przetargu ogłoszonym przez operatora wygrał Dell i to on od dziś będzie dostarczał po preferencyjnych cenach komputery do niezwykle chłonnego klienta. Wartości kontraktu nie ujawniono, jednak według informacji „PB”, może chodzić nawet o 20 mln USD (80 mln zł).
— Trudno ocenić wartość kontraktu, gdyż jest to umowa ramowa, w której zagwarantowano nam zakup sprzętu przy określonym poziomie cenowym. Nie znamy w tej chwili dokładnie naszych potrzeb i nie jesteśmy w stanie ocenić szczegółowo, ile dokładnie komputerów będziemy chcieli kupić — tłumaczy Witold Rataj, rzecznik TP SA.
Dla HP jest to o tyle niekorzystna informacja, że TP SA jest największym klientem tej firmy w Polsce. Trzeba jednak zaznaczyć, że amerykański dostawca nie ukrywał, iż bardziej niż na sprzedaży pecetów zależy mu na usługach integracyjnych i serwisowych. Z drugiej jednak strony mówi się, że jednym z ważniejszych powodów wymiany dostawcy pecetów nie była tylko niższa cena zaoferowana przez Della, ale też zgrzyt między HP a działem informatyki TP SA. A to już może oznaczać, że i w innych przetargach największej działającej w Polsce firmie informatycznej może być u tego klienta coraz trudniej.
— Nie doszukiwałbym się żadnej sensacji. To była czysto biznesowa decyzja. Po protu oferta Della okazała się na dziś lepsza. Niewykluczone, że za rok taki przetarg wygra inna firma, być może HP — mówi Witold Rataj.
HP nie chce wypowiadać się na ten temat.
— Nie komentujemy tego rodzaju doniesień. Mogę jedynie powiedzieć, że TP SA wciąż jest jednym z naszych najlepszych klientów — mówi Dominika Krzyżanowska z działu PR HP.
Z informacji „PB” wynika, że duża część nowych zakupów pecetów ma zostać zrealizowana w związku z wprowadzaniem systemu CRM do wspomagania zarządzania relacjami z klientem. TP SA użytkuje kilkadziesiąt tysięcy desktopów i komputerów przenośnych.
— Mogę jedynie powiedzieć, że więcej niż połowa pracowników dysponuje komputerem — mówi rzecznik TP SA.