Dempol otrzyma 72 mln zł od Daewoo Electronics

Artur Niewrzędowski
opublikowano: 1999-01-28 00:00

Dempol otrzyma 72 mln zł od Daewoo Electronics

Daewoo Electronics w ciągu czterech lat zainwestuje w pruszkowską fabrykę Dempol 72 mln zł (20 mln dolarów). Jeszcze w drugiej połowie roku uruchomi w niej, kosztem blisko czterech milionów złotych, linię automatycznego montażu odbiorników telewizyjnych zespolonych z magnetowidem.

Łącznie wszystkie inwestycje Daewoo Electronics (dziewięć proc. polskiego rynku telewizorów kolorowych) w wybudowanym przed czterema laty pruszkowskim zakładzie telewizorów wzrosną do blisko 260 mln zł. W pierwszym etapie planowanych inwestycji, jeszcze w 1999 r., ruszy w fabryce przeniesiona z Francji nowa linia do montażu telewizorów i telewizorów zespolonych z magnetowidami. Dzięki temu zatrudnienie w pruszkowskich zakładach może wzrosnąć nawet o sto osób.

Wyrósł potentat

Dempol jest jednym z siedemnastu przedsiębiorstw opierających działalność w Polsce na kapitale Daewoo. Firma w ciągu trzech lat stała się jednym z głównych producentów telewizorów w Polsce oraz strategicznym zakładem koncernu w Europie Środkowej. W 1998 roku ponad 91 proc. produkcji Dempolu trafiło na eksport, głównie do krajów zachodniej Europy. Firma wytwarza również odbiorniki dla Panasonica, Hitachi i JVC.

Rosnące ekrany

Ponad 55 proc. polskiego rynku telewizorów stanowią odbiorniki 21- calowe. Jednak co roku sprzedaż telewizorów 25- i 26- calowych wzrasta po pięć proc.

— Od ubiegłego roku mniejszą rolę odgrywa cena urządzenia, a większą — jego klasa. Polacy coraz wyraźniej preferują 100-kanałowe stereofoniczne telewizory z kontrastowymi kineskopami — stwierdza Johng Hwan Kim, prezydent Daewoo Electronics.

WIELKI SKOK: Chcemy zwiększyć roczną produkcję o 50 proc., do 1,6 mln odbiorników TV, przeznaczonych głównie na eksport. W 1998 roku wyeksportowaliśmy telewizory za ponad 720 mln zł (200 mln dolarów) — mówi Johng Hwan Kim, prezydent Daewoo Electronics. fot. Grzegorz Kawecki