Deweloperzy szukają sposobu na klienta

opublikowano: 28-05-2019, 22:00

Filtry antysmogowe, system Smart Home, budki dla ptaków na osiedlowym trawniku — to marketing nieruchomości na miarę naszych czasów.

Dekadę temu deweloperzy ratowali się przed zastojem na rynku kosztownymi prezentami. W ruch szły samochody, wycieczki na Karaiby, baseny i telewizory. Wrocławski deweloper TMB gotów był rozdać 30 Toyot Yaris klientom, którzy podpiszą umowę przedwstępną na kupno domku szeregowego wartego 450 tys. zł. Francuska firma Bouygues Immobiler każde, nawet najmniejsze mieszkanie na warszawskim Bemowie wzbogacała o Peugeota 107. Warunek? Sfinalizowanie transakcji do końca czerwca 2008 r. Natomiast Marvipol zachęcał do kupna mieszkania na Mokotowie egzotycznymi wakacjami.

Wyróżnikiem poznańskiej inwestycji przy ul. Bukowskiej są
miniszklarnie na balkonach, przypominające małe, szklane domki. Umożliwiają one
uprawę warzyw i ziół przez cały rok
Zobacz więcej

JAK SZKLANE DOMY:

Wyróżnikiem poznańskiej inwestycji przy ul. Bukowskiej są miniszklarnie na balkonach, przypominające małe, szklane domki. Umożliwiają one uprawę warzyw i ziół przez cały rok Fot. ARC

Dziś deweloperzy wpasowują się w obowiązującą modę. We wrocławskiej inwestycji Murapolu — osiedlu Zielona Toskania — w 160 mieszkaniach w nawiewnikach okiennych zamontowano filtry antysmogowe.

„Chronią one mieszkanie nie tylko przed smogiem, ale także innymi zanieczyszczeniami powietrza: pyłkami, kurzem, bakteriami, grzybami, roztoczami czy owadami, zapewniając jednocześnie doskonały dopływ czystego powietrza” — informuje deweloper.

— Odpowiadamy na dotkliwy problem — szczególnie w dużych miastach — jakim jest zanieczyszczone powietrze. Wprowadziliśmy pakiet antysmogowy jako standard do budowanych lokali. Filtry będą dostępne w 17 najnowszych inwestycjach w Gdyni, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Katowicach, Gliwicach, Tychach, Mikołowie i Toruniu — wylicza Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol.

Firma Robyg, która na wrocławski rynek weszła stosunkowo niedawno, bo pod koniec ubiegłego roku, chce zdobyć uznanie klientów oferowaną w cenie mieszkania inteligentną technologią Smart Home.

— Zainstalowany w mieszkaniu system typu Smart Home pozwala na zdalne sterowanie oświetleniem, elektryką, ogrzewaniem czy zaworami wody w mieszkaniu. Tego rodzaju rozwiązanie pojawia się u wielu deweloperów. Praktycznie już co druga inwestycja Murapolu ma w swojej ofercie system Murapol Appartme, która za pomocą smartfona i tableta ułatwia zarządzanie domem — mówi Wojciech Fórmański, specjalista od rynku deweloperskiego w Otodom.pl.

Inwestycja Vilda Park realizowana w Poznaniu przez BPI Real Estate Poland „powstaje z proekologicznym duchem czasu”, informuje deweloper.

Na jej terenie pełno jest „zielonych” rozwiązań: miejsca do ładowania samochodów elektrycznych, domki dla jerzyków oraz ogródki do upraw ziół i warzyw przez mieszkańców. Belgijski deweloper tłumaczy, że ten rodzaj udogodnień przyciąga coraz więcej osób szukających nie tylko mieszkania w dobrej lokalizacji, ale także dbających o środowisko.

65937540-8c2f-11e9-bc42-526af7764f64
Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

— Duża część klientów przyznaje, że ekoudogodnienia, które wybraliśmy dla naszego osiedla w Poznaniu, miały wpływ na ich decyzję zakupową — zapewnia Wojciech Smolak, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w BPI Real Estate Poland.

Rosnąca konkurencja i duża liczba inwestycji mieszkaniowych wymusza na inwestorach stosowanie kreatywnych rozwiązań przyciągających uwagę zainteresowanych zakupem mieszkania. — Nowoczesne, zielone i smart — to najpopularniejsze rozwiązania stosowane przez firmy deweloperskie. Ze względu na brak gruntów w dogodnych i dobrze skomunikowanych lokalizacjach deweloperzy poszli w kierunku oryginalnych i atrakcyjnych osiedli, których zadaniem jest zachęcenie klientów do zamieszkania w nieco dalszych rejonach miasta — wyjaśnia Wojciech Fórmański.

Projekt Evergreen365 zbudowany w Poznaniu na osiedlu Grunwald Północny ma całoroczny trawnik, który pokrywa pierwszą kondygnację budynku. Co więcej, na niektórych balkonach znajdują się szklarnie wyglądem przypominające małe szklane domy. Również w Poznaniu, tym razem na Jeżycach, Colian Developer budujący na terenie byłej Fabryki Goplany chce zatrzymać „zapach kakao i wanilii (…) w starych murach Czekolodziarni”, tworząc elewację budynku przypominającą kostki czekolady.

OKIEM EKSPERTA

Cena przede wszystkim

MARCIN JAŃCZUK, analityk rynku mieszkaniowego w Metrohouse

Polityka deweloperów wdrażających dodatki do projektów mieszkaniowych jest pozytywnym zjawiskiem, ale niekoniecznie docenianym przez polskie społeczeństwo. W segmencie popularnym dodatki nie odgrywają żadnego znaczenia — tutaj najważniejsza jest dobra cena. Lepszą grupą odbiorców są osoby kupujące apartamenty premium lub mieszkania o podwyższonym standardzie, chociaż ci pierwsi zwracają uwagę przede wszystkim na dogodną lokalizację. Pamiętajmy, że udogodnienie jest miłym dodatkiem, ale klienci przy wyborze mieszkania najczęściej kierują się ceną. Jeżeli deweloper, wprowadzając nowoczesne rozwiązanie, podniesie koszt apartamentu o 50 tys., to inwestor musi zastanowić się, jak szybko uda mu się odzyskać zainwestowane pieniądze. Wyposażenie premium ma znaczenie dla ekspertów i specjalistów z Europy Zachodniej, którzy ze względów służbowych przeprowadzili się do Polski. Przyzwyczajeni do zachodnioeuropejskich standardów, będą szukać mieszkań o podobnym wyposażeniu, jednak najczęściej dzieje się to tylko w dużych miastach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu