Dino nie ucierpiało na niedzielach

opublikowano: 09-11-2018, 08:02

Giełdowa sieć sklepów miała w trzecim kwartale przychody o ponad jedną czwartą wyższe niż rok wcześniej.

Mały może więcej. W ubiegłym tygodniu Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, tłumaczył dużo słabszy niż w ostatnich latach wzrost sprzedaży LFL (sprzedaż porównywalna, czyli w tych samych sklepach, które działały rok wcześniej) tym, że w trzecim kwartale z powodu ograniczenia handlu w niedziele było znacznie mniej dni roboczych. Wyników giełdowej sieci Dino to nie popsuło.

W trzecim kwartale sieć miała 1,558 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 27,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Bez uwzględnienia nowych sklepów sprzedaż wzrosła o 8,6 proc. W trakcie trzech kwartałów 2018 r. łączny wzrost sprzedaży LFL wyniósł 12,4 proc.

– Mimo zakazu handlu w niedzielę widzimy wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino (na bazie LFL) w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku w stosunku do porównywalnego okresu 2017 r. Ponadto odnotowaliśmy znaczący wzrost wartości przeciętnego paragonu – mówi Szymon Piduch, prezes Dino.

Jak podaje Dino, w tym roku każdego dnia zakupów w sklepach sieci dokonuje średnio o 28 proc. klientów więcej niż rok wcześniej (uwzględniając nowe sklepy). Od początku roku sieć otworzyła 120 marketów, z czego 46 uruchomiono w ostatnim kwartale. Ma teraz 895 placówek, o 177 więcej niż rok wcześniej.

- Kontynuujemy szybki wzrost, co pokazują zarówno wyniki finansowe jak i większa liczba nowo otwieranych sklepów. Zyski inwestujemy w dalszy rozwój. Rozbudowujemy i unowocześniamy zaplecze logistyczne, wkrótce otworzymy nowy magazyn na Dolnym Śląsku. Zagęszczamy sieć sklepów Dino w zachodniej, centralnej i północnej części Polski, stopniowo pojawiamy się także w nowych regionach. Obserwujemy pozytywne tendencje rynkowe sprzyjające naszym sklepom. W tym roku chcemy otworzyć większą niż rok wcześniej liczbę sklepów i kontynuować naszą strategię szybkiego rozwoju organicznego - mówi Szymon Piduch.

Na poziomie EBITDA sieć zanotowała w trzecim kwartale 141,5 mln zł zysku, o 0,3 proc. więcej od oczekiwań analityków, ankietowanych przez PAP. Na poziomie Netto zysk wyniósł 82,3 mln zł i był zgodny z oczekiwaniami. Łącznie w ciągu trzech kwartałów przychody sięgnęły 4,27 mld zł (o 31,8 proc. więcej niż rok wcześniej), EBITDA wyniosła 370,5 mln zł (wzrost o 52,1 proc.), a zysk netto 209,3 mln zł (wzrost o 48,8 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Dino nie ucierpiało na niedzielach