Dług można odzyskać przez internet

opublikowano: 06-03-2019, 22:00

Grupa Best uruchomiła platformę, za pośrednictwem której mali i średni przedsiębiorcy mogą windykować swoje należności online.

Brakuje im czasu lub boją się popsuć relacje z kontrahentami — to główne powody, dla których 90 proc. małych i średnich przedsiębiorców w ogóle nie decyduje się na kontakt z dłużnikiem. Zlecanie spraw firmom windykacyjnym też pochłania sporo energii.

— Współpraca z takim podmiotem zwykle zaczyna się od wielu formalności, które wymagają czasu. Przedsiębiorcy obawiają się ponadto wysokich kosztów dochodzenia należności — mówi Jacek Zawadzki, członek zarządu firmy windykacyjnej Best.

Odpowiedzią na te problemy ma być uruchomiona właśnie platforma Payhelp, za pomocą której mali i średni przedsiębiorcy mogą rozpocząć proces odzyskiwania pieniędzy z niezapłaconych faktur przez internet.

— Proces zgłoszenia zaległej faktury i przekazania nam sprawy zajmuje nie więcej niż dwie minuty. Nie wymagamy podpisywania żadnych dokumentów. Przedsiębiorca od razu dokładnie wie, ile zapłaci za usługę, a sama płatność też odbywa się online, jak w sklepie internetowym — informuje Jacek Zawadzki.

Skorzystanie z usług Payhelp to koszt od 5 do 8 proc. wartości brutto zgłaszanej faktury, jednak nie mniej niż 70 zł. W ramach opłaty przedsiębiorca może liczyć również na ewentualne zgłoszenie i prowadzenie sprawy w e-sądzie. Nie ma przy tym ograniczeń co do minimalnej kwoty, na jaką musi opiewać faktura, żeby została przyjęta do obsługi. W przypadku faktur o wartości powyżej 50 tys. zł brutto koszty usługi są negocjowane indywidualnie. Do Payhelp można zgłosić faktury, które są przeterminowane o nie więcej niż dziesięć miesięcy. Przy rejestracji faktury potrzebne są podstawowe dane klienta i jego kontrahenta. Po dokonaniu zgłoszenia klient czeka na zwrot pieniędzy na swoje konto, przy czym wciąż ma możliwość zdalnego sprawdzenia, na jakim etapie jest jego sprawa. Best najpierw podejmuje działania polubowne, a jeśli to nie pomoże — kieruje sprawę do sądu.

— Z naszego doświadczenia wynika, że około 50 proc. działań zmierzających do odzyskania pieniędzy kończy się na etapie polubownym, zwykle po około 30-40 dniach. Jeśli do tego czasu pieniądze nie trafią na rachunek naszego klienta, możemy skierować sprawę do e-sądu. Opłata sądowa i wsparcie prawnika są zapewnione w ramach jednej, początkowej opłaty. Skuteczność działań na etapie sądowym wynosi zwykle około 40 proc. Kończą się one uzyskaniem nakazu zapłaty, który pozwala na skierowanie sprawy do komornika — mówi Maciej Skrzos, jeden z twórców Payhelp.

Firma liczy, że do końca tego roku z Payhelp skorzysta około 5 tys. przedsiębiorców. W przyszłości myśli o rozszerzeniu działalności w ramach tej usługi również na kolejne rynki — w pierwszej kolejności włoski, na którym grupa Best jest już obecna.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu