Długie badanie kandydata

opublikowano: 06-09-2015, 22:00

W połowie firm w Polsce nabór pracowników trwa od dwóch tygodni do miesiąca

W połowie firm w Polsce nabór pracowników trwa od dwóch tygodni do miesiąca — wynika z badania „Rekrutacja pod lupą” przeprowadzonego przez eRecruiter. Ale aż co czwarty (26 proc.) przedstawiciel działu HR twierdzi, że mogą to być nawet trzy miesiące. Z kolei 12 proc. twierdzi, że w ich firmach trwa to krócej niż dwa tygodnie.

— Charakter rekrutacji w każdej firmie i na każde stanowisko może być inny. Jej długość zależy od wielu czynników: specyfiki stanowiska, czasu spływania aplikacji, spotkań z kandydatami, wewnętrznych procedur i uzgodnień z przełożonymi — mówi Marcin Sieńczyk z eRecruitera.

Dla jednej trzeciej respondentów najbardziej czasochłonne są spotkania z kandydatami. Na drugim miejscu umieścili spływ aplikacji (22 proc.), a 15 proc. wskazało na podejmowanie decyzji o zatrudnieniu, np. przez bezpośrednich przełożonych. Z kolei 14 proc. jako najbardziej czasochłonny etap wskazało analizę CV, a 11 proc. — kontakt z kandydatami, np. w związku z umawianiem spotkań.

— Dobrze przygotowane ogłoszenie pozwala już na etapie selekcji aplikacji znacznie oszczędzić czas weryfikacji CV. Jeśli jednak powstaje prawdopodobieństwo przedłużenia się poszukiwań pracownika, wykorzystujemy dodatkowe sposoby dotarcia do odpowiednich kandydatów: polecenia, portale społecznościowe, ogłoszenia na forach i portalach branżowych — mówi Ewa Wrzosek-Strzelczyk, kierownik ds. zarządzania zasobami ludzkimi w spółce Energia dla firm.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Długie badanie kandydata