Do centrum handlowego po auto

opublikowano: 21-02-2019, 22:00

Rynek samochodów na abonament rośnie w siłę. W Polsce działalność rozpoczyna nowy gracz — firma Qarson, która od kilku lat podbija Francję.

Damian Ciesielczyk, prezes spółki Qarson, ze swoim konceptem aut na abonament oferowanych przez internet i w galeriach handlowych, ruszył w 2009 r. W tamtym czasie nowością było zaoferowanie możliwości wyboru w jednym miejscu pojazdów różnych marek i ich sprzedaż w modelu abonamentowym przez internet.

— Postanowiliśmy postawić na sprzedaż także w centrach handlowych, czyli tam, gdzie większość z nas najczęściej robi zakupy — opowiada Damian Ciesielczyk.

Koncept ruszył pełną parą we Francji w 2014 r. Już cztery lata później, w 2018 r., firma mogła pochwalić się obrotem na poziomie 440 mln zł. We Francji sprzedała w ubiegłym roku ponad 7 tys. samochodów, w tym 3 tys. przez internet.

— Jesteśmy przekonani, że Polacy też są już gotowi na nasze rozwiązanie. Kierowcy coraz rzadziej chcą mieć samochód na własność i wiązać się wieloletnim kredytem lub umową leasingową. Abonament umożliwia jazdę nowym samochodem za stałą miesięczną opłatę, bez konieczności myślenia o przeglądach i naprawach — mówi Damian Ciesielczyk.

Firma skupia się na dotarciu do klientów, którzy nie są przedsiębiorcami, ale nie wyklucza też osób prowadzących działalność gospodarczą.

Umowę w Qarsonie można podpisać na maksymalnie dwanaście miesięcy, a wszystkie oferowane auta są fabrycznie nowe. Obecnie w Polsce Qarson zapewnia kilkadziesiąt modeli popularnych marek. Przykładowy koszt abonamentu dla renault clio rozpoczyna się od 499 zł brutto. W ramach tej kwoty kierowca może liczyć na bezpłatny serwis i przeglądy gwarancyjne oraz pakiet 10 tys. kilometrów.

— Stawiamy na elastyczność. Klienci mogą dopasowywać ofertę do swoich potrzeb, dodając ubezpieczenie, całoroczne opony czy większy pakiet kilometrów. W efekcie na ich miejscu postojowym mają znaleźć się auta dokładnie takie, jakich w danym momencie potrzebują — mówi Damian Ciesielczyk.

W ofercie polskiego Qarsona znalazły się samochody z najpopularniejszychsegmentów rynku, czyli auta miejskie oraz crossovery, ale w najbliższym czasie pojawią się również m.in. samochody elektryczne. Aby nabyć samochód, trzeba wejść na stronę internetową firmy Qarson, wybrać model auta i dobrać ewentualne opcje dodatkowe. Po weryfikacji zdolności finansowej klienta, samochód zostanie w ciągu kilku dni dostarczony do jednego z punktów odbioru. Punkty sprzedaży Qarsona znajdują się w centrum w Suchym Lesie koło Poznania i w jednej z poznańskich galerii. Działają już także salony w galeriach w Szczecinie, w Gdańsku i Wrocławiu. W najbliższym czasie spółka pojawi się także w Warszawie, Łodzi, Krakowie i Katowicach. Łącznie w tym roku ma ruszyć 10 punktów Qarsona w ośmiu miastach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy