Do Polski wejdzie nowy gracz

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 2005-01-17 00:00

Brytyjska grupa Dixons szykuje się do wejścia na nasz rynek. Prawdopodobnie uruchomi sieć megamarketów RTV AGD pod nazwą Electro World.

Coraz ciaśniej robi się w handlu sprzętem RTV AGD, rynku wartym kilkanaście miliardów złotych.

Konkurent Metra

Rywalizacja sieci już dziś jest w tym segmencie bardzo ostra, ale wiele wskazuje na to, że prawdziwa wojna dopiero się zacznie. Na polski rynek wejdzie bowiem nowy silny gracz — notowana na londyńskiej giełdzie grupa Dixons. Informacje o planowanych przez nią inwestycjach w Polsce pochodzą z kilku niezależnych źródeł.

— Dixons będzie bezpośrednią konkurencją dla należących do grupy Metro sieci Media Markt i Saturn — mówi Dariusz Prządka, wiceprezes firmy Audio Klan, która jest dystrybutorem elektroniki użytkowej m.in. marki Yamaha.

Jego zdaniem, Dixons będzie rozwijał sieć wielkopowierzchniowych marketów ze sprzętem RTV AGD. To niedobra informacja także dla właścicieli zadłużonej sieci Mega Avans, która miała stać się polską przeciwwagą dla Media Marktu.

O zbliżającym się wejściu Dixonsa świadczą także ogłoszenia rekrutacyjne z ostatnich dni. Grupa zaczęła już poszukiwania kadry kierowniczej dla przyszłej sieci w Polsce.

Stolica pierwsza

Szczegóły ekspansji okrywa tajemnica. Brytyjskie biuro Dixonsa milczy w tej sprawie. Nie wiadomo więc, ile sklepów ma powstać i pod jakim szyldem. A możliwości jest wiele, bo brytyjska grupa w różnych krajach prowadzi sklepy pod różnymi markami. Wszystko wskazuje na to, że w Polsce uruchomi megamarkety Electro World. Takie właśnie sklepy Dixons ma już w Czechach i na Węgrzech. Z nieoficjalnych informacji wynika, że pierwszy sklep Dixons otworzy w Warszawie.

Jedno jest pewne: wejście nowego gracza spowoduje zamieszanie na rynku.

— Wywoła zaostrzenie walk cenowych między sieciami, a w efekcie zmniejszenie marży dostawców sprzętu — komentuje Dariusz Prządka.

Na wojnach cenowych sieci zyskają natomiast konsumenci.