Sprzedaż w trzecim kwartale wyniosła 34,2 mld USD, tymczasem eksperci Bloomberga prognozowali 33,5 mld USD.
Gigant technologiczny odnotował zysk na akcję w wysokości 4,39 USD, co było znaczącym wzrostem w porównaniu do 1,64 USD w tym samym okresie rok wcześniej.
“Kosztowne stanowiska techniczne”
Firma obniżyła też swoje prognozy dotyczące wydatków w 2023 r. do między 87 mld USD a 89 mld USD. Spodziewa się, że niektóre z nich, takie jak opłacenie nowych pracowników na “kosztowne stanowiska techniczne” i rozbudowa infrastruktury technologicznej do obsługi złożonych narzędzi AI i VR nastąpią w przyszłym roku. W związku z tym spółka przewiduje, że wyda między 94 mld USD a 99 mld USD w 2024 r.
Ulepszanie reklam
Meta odbija się po problemach w branży reklamowej, które trwały od zeszłego roku. W tym czasie firma zwolniła tysiące pracowników i porzuciła wiele projektów Skupiła się za to na ulepszaniu reklam i algorytmów za pomocą sztucznej inteligencji. Rzadziej z kolei poruszała temat metaverse, wirtualnej rzeczywistości, do której inwestorzy są sceptycznie nastawieni.

