Dobry pomysł wart 100 tys. zł

ANB
opublikowano: 2012-05-22 00:00

Po 100 tys. zł zgarnęli laureaci konkursu House of Walkers Project Startup Clips. Na podium stanęli przedstawiciele Qpony.pl i DailySMS.

Przepustką do udziału w konkursie funduszu AIP Seed Capital i marki Johnnie Walker był kilkuminutowy klip z pomysłem na biznes i siła przekonywania. W sumie napłynęły 143 zgłoszenia, z czego do drugiej rundy przeszło 20 projektów. Finaliści zaprezentowali je przed jury, na czele którego stanęli członkowie zarządu Polski Przedsiębiorczej.

Przyznano dwie równorzędne nagrody. Pierwsza trafiła do Tomasza Jabłońskiego, twórcy serwisu www.qpony.pl, wspierającego kampanie promocyjne. Dzięki niemu odbiorcy będą mogli skorzystać ze zniżek oferowanych przez reklamodawcę za pomocą katalogu reklamowego, strony internetowej, kodu promocyjnego, kodu SMS lub aplikacji mobilnej Qpony. pl.

Produkt już w październiku będzie dostępny w sześciu największych miastach Polski. Kolejne wyróżnienie trafiło do Rafała Tuziaka z DailySMS (www.dailysms.pl). Stworzył on produkt dla lokalnego biznesu, który pozwala zwiększać przychody restauracji, klubów, salonów urody. Sekretem jest zastosowanie marketingu mobilnego i lokalnego.

— Zwycięskie projekty wpisują się w strategię inwestycyjną naszego funduszu, w którym działa już prawie 40 innowacyjnych firm. Autorzy Qpony. pl i DailySMS mają gotowe produkty, sprawdzony model biznesowy i ogromną motywację do rozwijania biznesu — mówi Jacek Aleksandrowicz, wiceprezes Polski Przedsiębiorczej i dyrektor zarządzający AIP Seed Capital. Ten zapał już pozwolił im zarobić po 100 tys. zł, dał tym samym szansę na dynamiczny start. AIP obejmie 15 proc. udziałów w spółkach.