Dobry projekt oznacza zysk

Instytut Wzornictwa Przemysłowego stawia na edukację biznesu. I rusza z projektem Wzornictwo-Biznes-Zysk.

W 2007 r., kiedy Instytut Wzornictwa Przemysłowego (IWP) na zlecenie Ministerstwa Gospodarki sprawdził nastawienie przedsiębiorców do wzornictwa, sytuacja nie wydawała się opłakana — 86 proc. firm twierdziło, że inwestycje we wzornictwo są opłacalne, 60 proc. ankietowanych uważało je za pozytywny element budowania wizerunku firmy. Jednak za tymi opiniami nie szły konkretne wdrożenia.

— Innych, oficjalnych badań nie robiliśmy, ale według naszej wiedzy od tego czasu niewiele się zmieniło. Wiedza o wzornictwie przemysłowym jest powierzchowna, a przedsiębiorcy nie rozumieją, jakie korzyści ono przynosi. Produkt dobrze zaprojektowany sprzedaje się lepiej — zaznacza Bożena Gargas, prezes IWP. Instytut rozpoczął więc dotowaną z funduszy unijnych kampanię Wzornictwo-Biznes-Zysk. Celem projektu jest zwiększenie wiedzy firm o zasadach budowania zespołu projektowego, aspektach prawnych i technicznych związanych z projektowaniem oraz możliwościach finansowania procesu wzorniczego. A pieniądze są. Wsparcie oferują programy z nowej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej, na lata 2014-20 (regionalne programy operacyjne czy Program Operacyjny Inteligentny Rozwój). Zaplanowano wiele warsztatów i seminariów dla przedsiębiorców, projektantów, studentów i absolwentów wzornictwa oraz przedstawicieli administracji. W ramach projektu uruchomiono też portal internetowy — www. projekt-wbz.com.pl. Platforma ma charakter informacyjny i komunikacyjny. Zawiera też wizytownik, czyli narzędzie online, promujące projektantów i ułatwiające im nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Dobry projekt oznacza zysk