European Newspaper Award to prestiżowa rywalizacja pism ze Starego Kontynentu.
W siódmej edycji — znów zdobyliśmy nagrody.
Tym razem Pulsowi Biznesu przypadło w sumie dziesięć wyróżnień w kategorii dzienniki ponadregionalne: cztery za okładki oraz sześć czołówek sekcji tematycznych: „Biznes i technologie”, „Pieniądze z Unii” oraz „Strategia lizbońska”. Przypomnijmy, że w tym konkursie ocenie podlega koncepcja graficzna.
— Liczy się przede wszystkim prostota i trafność kierowanego od czytelnika graficznego komunikatu. To w tej chwili największy tego typu konkurs w Europie. Kiedyś zaczęło się skromnie — od pomysłu projektanta czasopism, Norberta Küppera. A w tegorocznej edycji wzięło udział aż 306 gazet z 26 krajów... Przyznano nam w nim nagrody po raz drugi — w 2004 r. dostaliśmy je za okładki, infografiki i typografię. Warto z przyjemnością odnotować, że tym razem nie byliśmy jedynymi laureatami z Polski — uhonorowano też „Gazetę Poznańską” i „Gazetę Olsztyńską” — mówi Jacek Utko, nasz dyrektor artystyczny.
Inne jury dostrzegło też pracę naszych dziennikarzy. Oto Polska Federacja Rynku Nieruchomości nagrodziła Radosława Góreckiego, od lat publikującego w naszej cotygodniowej sekcji „Lokale i grunty”. W tym roku także — po raz pierwszy — zrzeszający przedsiębiorstwa Klub Eksportera przyznał nagrody dziennikarzom prasowym — za teksty, poświęcone eksportowi. Dwie z czterech przypadły Marcie Biernackiej i Magdalenie Krukowskiej.
— Cieszymy się, to także sygnał, że nasi dziennikarze zyskują coraz większe uznanie na rynku jako specjaliści w tematyce dotyczącej małych i średnich przedsiębiorstw — ocenia Ryszard Holzer, szef działu „Przedsiębiorca”.