Domitech – naszym sukcesem są ludzie

Partnerem publikacji jest Domitech
opublikowano: 18-12-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Domitech jest przykładem na to, że sukces osiąga się dzięki współpracy. Firma, której najważniejszym zasobem są pracownicy – stale się rozwija i daje możliwości na jeszcze więcej… poznajcie ich historię!

Nieczęsto zdarza się tak, aby zarówno klienci, jak i pracownicy byli dla firm priorytetem. Nastawione na zyski firmy często zapominają, że zadowolony pracownik to zadowolony klient i na odwrót. Dzięki takiemu podejściu firmy Domitech do zarządzania klienci otrzymują dokładnie to, po co przyszli.  Paweł Janiszewski i Tomasz Wąż Założyciele i właściciele firmy Domitech
Nieczęsto zdarza się tak, aby zarówno klienci, jak i pracownicy byli dla firm priorytetem. Nastawione na zyski firmy często zapominają, że zadowolony pracownik to zadowolony klient i na odwrót. Dzięki takiemu podejściu firmy Domitech do zarządzania klienci otrzymują dokładnie to, po co przyszli. Paweł Janiszewski i Tomasz Wąż Założyciele i właściciele firmy Domitech
ULANOWSKI

Zaczęło się od marzeń

Bydgoska firma powstała w 2014 r. Jej właścicielami są Paweł Janiszewski i Tomasz Wąż. To marzyciele, którzy pragnęli stworzyć miejsce stabilne i przyjazne pracownikom, dające im możliwość rozwoju i satysfakcję z pracy. Dziś, patrząc na tę firmę, można powiedzieć „szok, udało im się”. Jeśli dodamy do tego szybkość w podejmowaniu decyzji, profesjonalizm połączony z elastycznością w działaniu i otwarcie na klienta, wychodzi na to, że nie bez powodu są nazywani najlepszym sklepem z elektronarzędziami w kraju.

Jak to u nich wygląda w praktyce? Udało im się zbudować dobrze funkcjonujące działy, które wspierają się nawzajem. Są to: dział logistyki - odpowiedzialny za poprawne funkcjonowanie magazynów i przepływ towarów poprzez nieustanne optymalizowanie procesów oraz wprowadzanie usprawnień za pomocą nowych dostępnych systemów ERP i WMS, dział zakupów - w skład którego wchodzą product managerowie oraz category managerowie, dział sprzedaży - w którym pracownicy zajmują się sprzedażą, obsługą telefoniczną, mailową oraz stacjonarną klientów, dział reklamacji - który jest odpowiedzialny za najwyższej jakości obsługę posprzedażową, w każdym przypadku który zgłosi klient, dział administracyjno- księgowy - odpowiedzialny za kadry, płace i księgowość, dział serwisu - który świadczy usługi przeglądów i napraw narzędzi i maszyn sprzedawanych przez Domitech, a także dział marketingu - nieustannie pracujący nad SEO/SEM, SM, copywritingiem oraz szeroko pojętą analizą i optymalizacją. Każdy z tych działów ma jasno określoną strukturę na czele której stoi kierownik. Dobry kierownik wie, że sukces to współpraca, dlatego w tej firmie każdy pracownik ma szansę się zaangażować i wykazać. Co ciekawe, wśród pracowników znaleźć możemy osoby na studiach, po różnych kierunkach i te, które wykształcenia wyższego nie mają. Nie liczy się tu bowiem konkretne wykształcenie, a chęć do pracy, nastawienie na współpracę i wspólny rozwój. Pracownicy zapytani o to, jak pracuje się im w firmie Domitech, najczęściej odpowiadają, że do pracy przychodzą z przyjemnością. Tu nikt nie traktuje ich z góry, a każdy ich nowy pomysł jest brany pod rozwagę i wspólnie omawiany.

Klient jest tak samo ważny jak pracownik

Nieczęsto zdarza się tak, aby zarówno klienci, jak i pracownicy byli dla firm priorytetem. Nastawione na zyski firmy często zapominają, że zadowolony pracownik to zadowolony klient i na odwrót. Dzięki takiemu podejściu firmy Domitech do zarządzania klienci otrzymują dokładnie to, po co przyszli. Czasem klient nie jest pewny, czego dokładnie oczekuje, dlatego wykwalifikowani pracownicy mają szansę się wykazać i dobrać ofertę nawet pod te potrzeby, które początkowo nie są ujawnione. Postawienie na najwyższą jakość produktów i renomowane marki, a także udostępnienie klientom różnych kanałów sprzedaży sprawia, że Domitech zbiera w internecie same pozytywne opinie, a zadowoleni klienci chętnie wracają. Doświadczenie, jakie firma zdobywa poprzez szkolenia i ciągły kontakt z producentami, owocuje tym, że dobór odpowiednich narzędzi nie stanowi dla nich problemu.

Profesjonalizm w każdym calu

Aby utrzymać najwyższą jakość w obsłudze klienta, firma Domitech współpracuje tylko z liderami na rynku elektronarzędzi. Jednym z nich jest marka DeWalt oferująca charakterystyczne i bardzo dobrze znane użytkownikom żółto - czarne elektronarzędzia. Ich innowacyjne podejście do tematu narzędzi idealnie współgra z tym, co chcą oferować klientom pracownicy Domitech. Produkty tej marki są mocne i niezawodne. Wykorzystuje się je w różnych branżach, dzięki czemu oferta kierowana może być do wielu odbiorców. W ostatnich latach szczególnie rozwinęła się linia narzędzi akumulatorowych Dewalt 18V oraz najnowsza technologia Dewalt FLEXVOLT, czyli 54V/18V przeznaczona do najcięższych zastosowań. Jak należy dobrać klientowi odpowiednie narzędzie? Powinno się przede wszystkim dobrze poznać potrzeby klienta, znać ofertę produktową, zaznajomić się z technologią i przetestować nowe urządzenia. Ponieważ Domitech posiada tytuł sklepu wyspecjalizowanego i profesjonalnego w dziedzinie elektronarzędzi – każdy klient może być spokojny, będzie miał zapewnioną opiekę również poprzez oferowaną obsługę posprzedażową. W razie potrzeby klienci mogą zwrócić się o pomoc do serwisu, który działa przy głównej siedzibie. Autoryzowany serwis wiodących marek jest jednym z niewielu punktów tego typu na mapie Bydgoszczy i okolic.

Nowatorskie podejście do opieki nad pracownikami

Czy można wyobrazić sobie lepsze miejsce do pracy, niż to, w którym jest się docenianym? Odpowiedź oczywiście brzmi – nie. Nowatorskie podejście firmy do opieki nad pracownikami staje się widoczne poprzez np. program „100 dni w Domitech”. Co daje taki program? Otóż jego celem jest wsparcie nowego pracownika podczas pierwszych stu dni w firmie. Aby wspomóc efektywne działanie, zostały utworzone także specjalne „karty ocen” dla każdego stanowiska. Wspomniana karta to spis wymaganych kompetencji, celów do osiągnięcia oraz przydatnych cech charakteru pracownika. Dzięki temu każdy pracownik z góry dokładnie wie, za co będzie oceniany. Pierwsze 100 dni ma ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o rozwój i poznanie siebie nawzajem. Do wykorzystania przez pracowników jest szereg benefitów, takich jak: karta multisport, ubezpieczenie grupowe, opieka medyczna oraz pakiet szkoleń. Co ważne, kandydat na pracownika nie musi mieć wykształcenia kierunkowego, a nabyte w pracy umiejętności pozwolą mu w przyszłości awansować na wyższe szczeble. Jeśli któryś z pracowników chciałby spróbować po jakimś czasie swoich sił w innym dziale – nie ma problemu! Podstawą w firmie Domitech jest współpraca i komunikacja. Każdy pracownik może mieć swój wkład w rozwój, dzielić się pomysłami i brać czynny udział życiu firmy. Kandydaci do pracy to często osoby młode, które chcą pogodzić studia z pracą zarobkową. Dzięki opiece i wsparciu firmy mogą zdobywać cenne doświadczenie – średnia wieku pracowników w firmie Domitech to 32 lata!

Kto stoi w miejscu ten się cofa

Czy osiągnięty rozwój satysfakcjonuje założycieli firmy Domitech? Od 8 lat zawieszają poprzeczkę jeszcze wyżej! Co roku nieustannie rosną przychodowo o około 50-70 proc. Ten rozwój to motywacja, a dzielenie się sukcesem z pracownikami, klientami oraz dostawcami wzmacnia więzi i buduje pozytywne, długoletnie relacje. Postawienie na pracownika oraz klienta zawsze procentuje, o czym dobrze wiedzą właściciele firmy. Uzyskanie ogromnych przychodów, prestiż i rozpoznawalność, a także wciąż powiększający się zespół pracowników oraz rosnąca oferta asortymentowa to najlepszy prezent, który wynagradza wszelkie trudy. Właściciele firmy Tomasz Wąż i Paweł Janiszewski deklarują, że rok 2022 firma Domitech zakończy kolejnym rekordowym wynikiem, który niewątpliwie zadziwi oraz jeszcze bardziej wzmocni pozycję lidera w branży. Dodatkowo warto wspomnieć o wyróżnieniu, jakim jest zdobycie już po raz 4. tytułu Gazeli Biznesu. Domitech od zawsze podkreśla, że jest to wyróżnienie, które należy do całej załogi i jest jej wspólnym sukcesem. To właśnie takie nagrody sprawiają, że firma jeszcze mocniej wierzy w swoje wartości i chce je realizować wspólnie z pracownikami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane