Domokrążcy sprzedali za 3,3 mld zł

aktualizacja: 10-04-2018, 13:54

O 4,6 proc. więcej niż przed rokiem wydali w 2017 r. Polacy u sprzedawców bezpośrednich, czyli konsultantów m.in. takich firm, jak Avon, Oriflame czy Herbalife.

Statystycznie prawie każdy Polak kupił w ubiegłym roku coś u sprzedawcy bezpośredniego, czyli dorabiającego zazwyczaj do podstawowej pensji konsultanta jednej z firm, sprzedających w ten sposób kosmetyki, suplementy diety czy artykuły gospodarstwa domowego. Według danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB) w 2017 r. w całym kraju sprzedawcy bezpośredni przeprowadzili 37,6 mln transakcji na łączną kwotę 3,3 mld zł. To o 4,6 proc. więcej, niż rok wcześniej.

Zobacz więcej

Szymon Zmarlicki/ Forum

- Sprzedaż bezpośrednia wciąż się rozwija, o czym świadczą najnowsze wyniki. Mimo, że rynek ustabilizował się i przyrosty nie są już tak dynamiczne jak kiedyś, co roku obserwujemy stały, kilkuprocentowy wzrost sprzedaży - mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB.

Sprzedawców bezpośrednich w Polsce jest niemal milion - według PSSB w ubiegłym roku pracą taką trudniło sie 998 tys. osób, o 2 proc. więcej niż rok wcześniej. To głównie kobiety - stanowiły one 85 proc. sprzedawców. Zdecydowanie najczęściej sprzedają w ten sposób kosmetyki - odpowiadały one za 56 proc. branży, ale jeszcze w 2014 r. było to ponad 67 proc. W obrotach branży rósł udział suplementów i produktów dietetycznych, a także sprzętu AGD. PSSB podaje, że 92 proc. transakcji dokonano w ramach „sprzedaży indywidualnej", a resztę - w ramach sprzedaży grupowej podczas prezentacji, głównie domowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Domokrążcy sprzedali za 3,3 mld zł