Doraco rozpoczyna inwestycję w Gryfii

Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Spółka budowlana rusza z realizacją kontraktu dotyczącego posadowienia doku. Dzięki temu w Szczecinie będzie można remontować duże statki.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie inwestycje zostaną wykonane w Gryfii
  • jakie statki stocznia może remontować teraz i jakie jednostki będzie mogła przyjąć do zamontowaniu doku

9 stycznia 2023 r. ruszy realizacja inwestycji związanych z posadowieniem nowego doku pływającego dla Morskiej Stoczni Remontowej (MSR) Gryfia. Wykonawcą zadania jest korporacja budowlana Doraco.

Kontrakt dotyczy wykonania głębi dokowej o głębokości 17 m oraz dalb kotwiących dok. Na przedłużeniu nabrzeża Gdańskiego, wykonany zostanie pomost technologiczny o długości 60 m z torami dla żurawia do obsługi doku i tymczasowym miejscem odstawczym dla demontowanych fragmentów kadłuba i urządzeń statku, np. zestawów sterowych, śruby czy wału śrubowego. W ramach robót budowlanych w części lądowej, w rejonie nabrzeża Gdyńskiego i Gdańskiego, powstanie zaplecze doku z drogami dojazdowymi. Inwestycja obejmie także przebudowę 300 m nabrzeża Gdyńskiego. Prace potrwają 18 miesięcy.

- Nowy dok pozwoli nam na prowadzenie remontów dużych jednostek. Dok powstaje w Stoczni Szczecińskiej Wulkan. Będzie miał 235 m długości i 47 m szerokości konstrukcyjnej, co pozwoli na dokowanie jednostek o długości ok. 230 m, szerokości do 36 m i masie dokowej do 24 tys. ton. Dla porównania - niedawno zmodernizowany, obecnie nasz największy stoczniowy dok nr 5 pozwala na dokowanie statków o długości ok. 215 m, szerokości 34 m i masie dokowej 16 600 ton - mówi Artur Trzeciakowski, dyrektor naczelny Gryfii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane