Przychody amerykańskiego giganta internetowego wzrosły o niemal 50 proc. zaś zysk o 79 proc.

W kwartale zakończonym we wrześniu 2017 r. łączne przychody reklamowe spółki wzrosły o 49 proc. do 10,14 mld USD, z czego aż 88 proc. pochodziło z reklamy mobilnej. To wynik lepszy od oczekiwanego przez analityków, którzy liczyli na kwotę 9,71 mld USD. Kwartał wcześniej przychody wzrosły o 47 proc. zas w pierwszych trzech miesiącach 2017 r. o 51 proc.
W III kw. średnia cena reklamy zwiększyła się tymczasem o 35 proc.
W porównaniu z analogicznym kwartałem 2016 r. przychody wzrosły o 3,3 mld USD.
Z kolei wynik netto podskoczył do 4,71 mld USD (1,59 USD na akcję) z 2,63 mld (90 centów) kwartał wcześniej. W tym przypadku analitycy oczekiwali zysku na akcję w kwocie 1,28 USD.
Całkowite przychodu Facebooka zwiększyły się o 47,3 proc. do 10,33 mld USD wobec mediany prognoz na poziomie 9,84 mld USD.
Firma poinformowała też, że miesięcznie z jej serwisu korzystało 2,07 mld ludzi, co oznacza wzrost o 16 proc. w porównaniu z III kw. 2016 r.