O granty w wysokości od 50 tys. zł do 400 tys. zł będą mogli powalczyć przedsiębiorcy z woj. opolskiego, którzy prowadzą np. projekty pozwalające ich firmom działać zdalnie. Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki (OCRG) ogłosiło kolejny konkurs z poddziałania 2.1.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego („Wsparcie TIK w przedsiębiorstwach”). Wcześniejsze edycje zmagań cieszyły się sporym zainteresowaniem MŚP.
– Pandemia udowodniła, że rozwiązania cyfrowe w firmach to dobra inwestycja. Przedsiębiorstwa korzystające z technologii teleinformatycznych są bardziej odporne na tego typu wstrząsy – mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu woj. opolskiego.
Zauważa, że w poprzednich latach opolscy przedsiębiorcy pokazali, że rozwiązania teleinformatyczne przydają się nie tylko w czasach kryzysu.
– Są pomocne także w unowocześnianiu i usprawnianiu firm oraz tworzeniu ciekawych produktów. Dlatego przedstawiciele biznesu z Opolszczyzny chętnie korzystali z unijnych dotacji na ten cel – podkreśla Szymon Ogłaza.
Dotychczas OCRG przeprowadziło cztery nabory z dotacjami na nowinki teleinformatyczne. Opolscy przedsiębiorcy złożyli w sumie 343 wnioski o dofinansowanie.
– Dzięki oszczędnościom wynikającym z różnic kursowych i dodatkowym pieniądzom z Unii Europejskiej, OCRG przeprowadzi w tym roku jeszcze jeden nabór na nowinki teleinformatyczne. Nie był on wcześniej planowany. Decyzja o uruchomieniu kolejnego konkursu zapadła również dlatego, że rozwiązania cyfrowe są bardzo potrzebne firmom, aby te mogły ochronić się przed takim kryzysem jak ten spowodowany pandemią – zaznacza Szymon Ogłaza.
Przedsiębiorcy będą mogli składać wnioski o dofinansowanie od 4 do 11 października.
– Konkurs jest przeznaczony dla mikro, małych i średnich firm z Opolszczyzny. Każda z nich może ubiegać się dotację w wysokości nawet 400 tys. zł – wyjaśnia Tomasz Hanzel, dyrektor OCRG.
Granty sfinansują m.in. projekty związane z informatycznymi systemami obsługi klientów, a także rozwiązania cyfrowe usprawniające działalność przedsiębiorstw. Mogą one dotyczyć rozwoju współpracy między firmami lub wspierać procesy informatyzacji wewnątrz spółek.
Beneficjentem dotacji jest m.in. Loyal Solution, firma marketingowa z Opola.
– Dzięki unijnemu wsparciu stworzyliśmy platformę targów wirtualnych. Mogą się na niej odbywać imprezy, podczas których wystawcy prezentują swoje produkty i usługi za pomocą ulotek, filmów, a także opowiadają o nich na czacie wideo. Ponadto wspomniana platforma służy organizowaniu spotkań, webinarów i konferencji – mówi Ryszard Pierzchała, dyrektor w Loyal Solution.
Przyznaje, że przed pandemią zainteresowanie platformą było niewielkie.
– Kiedy zaczął się COVID-19 i odwoływano kolejne wydarzenia, nastąpiło wzmożone zainteresowanie naszą platformą – podkreśla Ryszard Pierzchała.