Droppa.pl to logistyka dla e-handlu

Kamil Kosiński
opublikowano: 05-01-2011, 00:00

Mały e-biznes może zapomnieć o magazynowaniu, pakowaniu i wysyłaniu towarów. Jest ktoś, kto chce to robić za nich.

Mały e-biznes może zapomnieć o magazynowaniu, pakowaniu i wysyłaniu towarów. Jest ktoś, kto chce to robić za nich.

Poznańska spółka Droppa.pl proponuje obsługę logistyczną małych sklepów internetowych i osób prowadzących działalność handlową za pośrednictwem serwisów aukcyjnych. Oferuje im magazynowanie, pakowanie i wysyłkę towaru.

— Mały sklep internetowy przechowuje towar w piwnicy, garażu lub mieszkaniu właściciela, który sam pakuje i wysyła paczki. Proponujemy przeniesienie tych czynności do naszego magazynu — wyjaśnia Michał Łaska, prezes Droppa.pl.

Jego koncepcja jest taka, że towar zamówiony przez e-sklep w hurtowni lub u producenta byłby od razu dostarczany do magazynu jego firmy. Współpracujący z nią e-sprzedawca przez udostępnione mu konto w systemie informatycznym Droppa. pl przesyłałby wcześniej informacje o dostawie. Magazynierzy Droppa.pl sprawdzaliby poprawność danych dotyczących dostawy i jeśli wszystko byłoby w porządku, wprowadzaliby ją na tzw. stan magazynowy. Od tego czasu byłaby widoczna dla e-sprzedawcy, który mógłby przez swoje konto wydawać dyspozycje wysyłki określonych produktów do klientów swojego e-sklepu.

— To oferta dla e-biznesów, które są jeszcze na tyle małe, że nie stać ich na wynajęcie magazynu i zatrudnienie pracowników do kompletowania i wysyłki zamówień, ale jednocześnie na tyle duże, że właściciel nie nadąża już z robieniem wszystkiego samemu — tłumaczy Michał Łaska.

Jeśli chodzi o finanse, to kalkulacja jest taka, by zlecana Droppa. pl obsługa logistyczna nie kosztowała e-biznesmenów więcej, niż gdyby prowadzili ją sami. Michał Łaska twierdzi, że to możliwe, bo mimo doliczenia marży jego spółka, zamawiając usługi i towary dla wielu e-sklepów, może uzyskać ceny dla nich nieosiągalne.

— Jeśli ktoś wysyła 100 paczek miesięcznie, to prawdopodobnie płaci firmie kurierskiej 17 zł netto za paczkę. U nas zapłaci 13 zł netto. Podobnie jest z opakowaniami — mały sklep internetowy nie kupi ich tysiąc, bo nie ma ich gdzie trzymać, a w dodatku zamrozi w nich połowę kapitału. Jeśli zaś kupi 10, to ich cena jednostkowa będzie wyższa — wylicza Michał Łaska.

Przy wysyłce towarów Droppa.pl współpracuje z firmami kurierskimi DHL i UPS. Wkrótce zacznie także współpracę z InPostem — dotyczącą dostaw do domów i dostępu do paczkomatów. Ma to być oferta dla e-sprzedawców handlujących towarami o niskiej wartości jednostkowej, dla których cena dostawy przez kuriera staje się nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do ich wartości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane