Drugi pas siódemki powstanie w 2006 r.

Adam Brzozowski
opublikowano: 2003-06-30 00:00

Wiele wskazuje na to, że modernizacja drogi między Grójcem i Radomiem zakończy się w zapowiadanym przez resort infrastruktury terminie . Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ciągu roku przygotuje projekty inwestycji szacowanej na kilkaset milionów złotych.

Modernizacja drogi krajowej nr 7 na odcinku Grójec—Radom, która dzięki temu zyska parametry drogi ekspresowej, ma szansę zakończyć się w 2006 r. Przed miesiącem Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało przyspieszenie o ponad dwa lata prac nad inwestycją i okazuje się, że przygotowania do jej realizacji już się rozpoczęły. Mazowiecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podzielił trasę z Grójca do Radomia na trzy odcinki i wyłonił wykonawców projektów ich modernizacji.

Według Wojciecha Dąbrowskiego, dyrektora oddziału GDDKiA w Warszawie, projekty będą ukończone w ciągu jednego roku. Koncepcję rozbudowy drogi w odcinku Białobrzegi—Jedlińsk wykonać ma spółka DHV Polska, wykonawcą analizy odcinka Grójec—Białobrzegi jest firma Mosty Katowice, zaś obwodnicę Grójca zaprojektuje Transprojekt Warszawa.

— Wartość całości przedsięwzięcia szacuje się na kilkaset milionów złotych. Szczegółowy kosztorys poznamy, gdy powstaną projekty — mówi Wojciech Dąbrowski.

Przed rokiem kilka radomskich firm budowlanych zaproponowało GDDKiA modernizację siódemki w ramach partnerstwa publiczno- -prywatnego. Wartość inwestycji w ówczesnej koncepcji, która nie znalazła poparcia w resorcie infrastruktury, wynosiła 200-300 mln zł.

Środki na modernizację trasy, podobnie jak na realizację większości inwestycji na drogach krajowych, pochodzić mają z funduszy Unii Europejskiej. Według Wojciecha Dąbrowskiego, siódemka będzie realizowana z funduszu spójności. Nie obawia się on o pozyskanie wkładu własnego (25 proc.), ponieważ inwestycja ta oraz inne zaplanowane, m.in. obwodnice Wyszkowa, Gostynina i Jabłonnej, są zapisane w programie inwestycyjnym GDDKiA na lata 2004-06, który czeka na akceptację rządu.

— Jest za wcześnie, aby mówić o programie, jednak, jeśli zyska on akceptację, jego projekty będą miały gwarancję pozyskania wkładu własnego — tłumaczy Wojciech Dąbrowski.

W 2004 r., po wykonaniu projektów siódemki, GDDKiA przystąpi do wykupu gruntów oraz rozpisania przetargów na wykonawstwo inwestycji. Prace budowlane zaplanowane są na lata 2005-06.