Drzewiarze u Boniego

GRA
opublikowano: 01-09-2010, 07:51

Przedstawiciele branży drzewnej byli u ministra Michała Boniego. Lobbowali za zmianą systemu sprzedaży drewna.

"Owocne" - tak przedstawiciele Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego mówią o piątkowym spotkaniu z ministrem Michałem Bonim.
Organizacja lobbuje za głębokimi zmianami w systemie e-drewno, za pośrednictwem którego Lasy Państwowe sprzedają drewno tartakom, producentom podłóg czy firmom papierniczym.
- Minister Michał Boni zgodził się z nami, że niezbędne jest pilne wynegocjowanie sensowego "prowizorium" oraz ustalenie konkretnego harmonogramu prac nad zmianą ustawy o lasach. Przekazał również, że poprosi odpowiednie służby państwowe, aby zbadały sprawę wad systemu przetargowej sprzedaży drewna. Zapowiedział też zwołanie, w krótkim terminie, narady wszystkich zainteresowanych stron, aby ustalić zastępcze rozwiązania sprzedaży drewna na 2011 r. i sposób dalszego działania - relacjonuje Sławomir Wrochna, prezydent izby.
Drzewiarze są przekonani, że obowiązujący system sprzedażowy jest nieefektywny i potencjalnie korupcjogenny. Dowodzą tego udokumentowane przypadki firm i osób, które bezprawnie zdobywały dostęp do bazy danych systemu e-drewno. Mogły wykorzystać wiedzę o tym, kto faktycznie bierze udział w przetargu do nacisku na niego, a także do zmowy cenowej. Izba uważa, że niemożliwe jest zabezpieczenie systemu e-drewno przed patologicznymi zdarzeniami.
- System należy zmienić. Jesteśmy za tym, aby większość drewna, czyli 50-70 proc., była sprzedawana w drodze negocjacji, a reszta - w drodze licytacji, ale o charakterze otwartym. Chodzi nam o pełną jawność, czyli żeby oferty wszystkich graczy były widoczne - wylicza Sławomir Wrochna.
Tymczasem Lasy Państwowe bronią systemu e-drewno. Ich przedstawiciele podkreślają, że wady zostały wykryte, a wykorzystywane luki - uszczelnione.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane