Duże firmy pokochały miękkie łapówki

KA
opublikowano: 2012-05-24 00:00

Ważne dane

Z badania nadużyć gospodarczych przeprowadzonego przez Ernst & Young wśród największych przedsiębiorstw z 43 krajów wynika, że w ciągu dwóch lat odsetek menedżerów skłonnych oferować innym rozrywki w celu pozyskania lub utrzymania relacji biznesowych wzrósł w Polsce o 26 punktów procentowych.

None
None

— Skala tego wzrostu jest rekordowa w skali świata — zaznacza Mariusz Witalis, partner w Ernst & Young Audit.

Trzykrotnie zwiększyła się też skłonność do wręczania „upominków” w celu pozyskiwania kontraktów. Relatywnie niewielki był natomiast wzrost skłonności do dawania łapówek gotówkowych. Wyniósł siedem punktów procentowych, choć i tak zagwarantowało to Polsce ósme miejsce wśród krajów o największej skłonności do dawania łapówek gotówkowych.

Tylko co piąty z ankietowanych polskich menedżerów uznał jednak, że korupcja jest u nas powszechna.

56

proc. Taki odsetek polskich menedżerów jest skłonny oferować rozrywki w zamian za kontrakty…

28

proc. …taki jest do tego gotowy w Europie Wschodniej…

26

proc. …a tylu menedżerów godzi się na to w Europie Zachodniej.