E-commerce zmienia handel

Materiał partnera strony
opublikowano: 09-06-2015, 00:00

Komentarz prezesa Banku Pocztowego

KOMENTARZ

SZYMON MIDERA

Prezes Zarządu Banku Pocztowego

Nasze życie coraz bardziej przenosi się do internetu, a wraz z nim wiele codziennych czynności, w tym zakupy. Dzięki e-commerce bierny konsument staje się aktywnym i wymagającym uczestnikiem rynku. E-commerce to większy wybór, niższe ceny i możliwość porównywania szerokiej gamy produktów — wygoda i oszczędność czasu. To także często darmowa dostawa, spersonalizowana oferta plus opinie i rekomendacje innych użytkowników. Z punktu widzenia przedsiębiorców, e-commerce oznacza dostęp do nowych rynków, możliwość ograniczenia kosztów i prowadzenie działalności bez barier czasowych.

Rynek e-commerce, podążając za głównymi trendami rynkowymi, takimi jak: digitalizacja, smartfonizacja, mobilność, bezprzewodowość, geolokalizaja czy big data, rośnie w tempie ok. 20 proc. rocznie. Przychody e-commerce w Polsce przekroczyły 27 mld zł w 2014 r. To o 3,5 mld zł więcej niż w 2013 r. Ten trend wzrostowy powinien utrzymać się przynajmniej przez kilka nadchodzących lat, a statystyczny Kowalski w tym roku zamierza wydać w sieci ok. 1150 zł, czyli blisko 15 proc. więcej niż rok wcześniej.

To wcale nie oznacza, że tradycyjne sklepy znikną.

E-commerce będzie jednak szybko zmieniał ich rolę. Docelowo — doprowadzi do integracji zakupów offline i online, śledzenia decyzji zakupowych klientów i personalizacji oferty nie tylko w internecie, ale także w świecie rzeczywistym.

Już dziś showrooming, czyli oglądanie towarów offline, a następnie zakup online zmienia wiele branż handlu. Liczba osób odwiedzających tak lubiane przez Polaków centra handlowe spada, a finalnie zakupów dokonuje tam dziś 9 proc. mniej klientów niż jeszcze rok temu. Tak zwani smart shoppers sieci naziemnej potrzebują do poszukiwania wyprzedaży i promocji, ale ich prawdziwy świat to sieć internetowa, gdzie kupią jeszcze taniej. Niezależnie od tego, czy są to technologiczne nowinki, ubrania czy artykuły spożywcze — nie lubią przepłacać. W końcu nie bez powodu są konsumentami smart.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera strony

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu