E-czytnik zamiast awizo

IWA
opublikowano: 07-06-2013, 00:00

Dzięki systemom informatycznym sądy zaczną otrzymywać drogą elektroniczną potwierdzenia o doręczeniu pism.

Od dziś obowiązują nowe przepisy dotyczące trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym. Umożliwiają one uzyskanie szybszej informacji, że adresat odebrał przesyłkę. Dane to będzie tym sądom, które mają warunki techniczne (lub je stworzą w przyszłości) do tego, aby formularz potwierdzenia odbioru miał postać elektroniczną i był przekazywany za pomocą systemu IT, służącego do obsługi takiego formularza. Podstawą są zmiany rozporządzenia ministra sprawiedliwości regulującego zasady doręczeń pism w sprawach cywilnych (Dz.U. z 2013 r., poz. 600). Zgodnie z nimi adresat przesyłki potwierdzi jej odbiór elektronicznie, umieszczając na wspomnianym formularzu datę i czytelny podpis z imieniem i nazwiskiem. Służyć do tego będzie urządzenie umożliwiające odwzorowanie pisma, w które zostaną wyposażeni pracownicy poczty. W przypadku, gdy adresat się wyprowadzi, doręczyciel odnotuje informację o nowym adresie, jeżeli z operatorem zostało uzgodnione inne miejsce doręczania przesyłek. W razie nieobecności odbiorcy na formularzu znajdzie się również informacja o pozostawieniu zawiadomienia o możliwości odbioru przesyłki na poczcie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: IWA

Polecane