Czytasz dzięki

E-handel zyska na wirusowej panice

opublikowano: 23-03-2020, 22:00

E-commerce internetowy to jedna z niewielu branż, którym epidemia służy.

Czy rynek e-commerce na zagrożeniu koronawirusem straci, wyjdzie z obecnego kryzysu obronną ręką czy może nawet urośnie? Eksperci nie wykluczają żadnego z tych scenariuszy. Dane płynące z polskich firm są jednak optymistyczne.

Komputronik odnotowuje ostatnio kilkudziesięcioprocentowy wzrost odwiedzin w swoim sklepie internetowym. Dużego wzrostu obrotów w sieci spodziewają się spółki odzieżowe LPP i Vistula. Natomiast spożywczy gigant Frisco.pl w tydzień dostarcza do domów Kowalskich tyle towaru co przed epidemią w miesiąc. Za granicą jest podobnie: w mocno dotkniętych pandemią Włoszech zakupy konsumenckie przez internet wzrosły w lutym o ponad 80 proc.

— Rozbudowany system sprzedaży w internecie może stać się podstawowym źródłem dochodu. Jeszcze przed wirusową paniką pojawiły się czynniki, które czyniły tradycyjny handel mniej opłacalnym. Należą do nich niehandlowe niedziele i szybki wzrost płac wynikający z podniesienia pensji minimalnej. Teraz rozwój segmentu e-commerce dodatkowo przyspiesza epidemia — komentuje Bartosz Górecki, menedżer marki w merce.com.

Są jednak zjawiska, które spowalniają sprzedaż w sieci — jak czasowe zamknięcie wielu chińskich fabryk, przez co firmy na całym świecie nie radziły sobie z uzupełnianiem zapasów. W Niemczech 41 proc. sprzedawców internetowych zapytanych przez Niemieckie Towarzystwo Handlowe (HDE) stwierdziło, że już odczuwa spadek popytu. Na wyniki e-sklepów wpływa także ich specjalizacja. W czasie pandemii rośnie popyt na artykuły pierwszej potrzeby, a dobra luksusowe są w odwrocie. W okresie kwarantanny nikt nie kupi luksusowego samochodu, sukni od słynnego projektanta czy diamentów, które od początku roku straciły jedną trzecią wartości.

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane