E.Leclerc idzie pod prąd

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 22-10-2010, 00:00

Podczas gdy na rynku brylują sieci dyskontów, Francuzi chcą dalej inwestować w hipermarkety. Tanie.

Sieć szykuje duże pieniądze na dalszą ekspansję w Polsce

Podczas gdy na rynku brylują sieci dyskontów, Francuzi chcą dalej inwestować w hipermarkety. Tanie.

Eksperci od handlu zgodnie oceniają, że w sektorze handlowym w Polsce najszybciej będą się rozwijać w najbliższych latach sieci sklepów dyskontowych, supermarketów oraz małych, wygodnych sklepów — typu convenience. Czy to oznacza zahamowanie ekspansji hipemarketów? Niekoniecznie. Wywodząca się z Francji sieć E. Leclerc zamierza konsekwentnie inwestować w rozwój sieci tego właśnie rodzaju sklepów w Polsce. Z jednym zastrzeżeniem. Mają one być tańsze od konkurencji, a więc Carrefoura, Tesco, Reala i Auchana.

— Wiele wskazuje na to, że pod względem tempa rozwoju gospodarczego Polska będzie w ciągu najbliższych piętnastu lat liderem w Europie. Widzimy więc tutaj duży potencjał do dalszej ekspansji naszej sieci, zwłaszcza że sektor handlu jest pod względem rozwoju nadal na początkowym, embrionalnym etapie. W ciągu tych piętnastu lat hipermarket (o powierzchni od 3 do 8 tys. m.kw.) będzie dla nas w Polsce podstawowym formatem handlowym — mówi Michel-Edouard Leclerc, współprzewodniczący stowarzyszenia ACDLec, zrzeszającego właścicieli sklepów E. Leclerc.

Zapowiada, że grupa będzie preferować budowę hipermarketów wraz z towarzyszącymi im galeriami handlowymi. W planach jest też jednak otwieranie mniejszych, samodzielnych marketów.

— Szacujemy, że na polskim rynku znajdzie się docelowo miejsce nawet dla 200-300 sklepów naszej sieci. Choć pieniędzy na ekspansję nam nie brakuje, to jednak nie zamierzamy się z nią spieszyć — mówi Michel-Edouard Leclerc.

Obecnie sieć E. Leclerc liczy w naszym kraju 16 hipermarketów i 25 supermarketów, przejętych niedawno od Rewe.

Michel-Edouard Leclerc podkreśla, że ceny w sieci E. Leclerc są obecnie (ex aequo z Auchan) najniższe na polskim rynku hipermarketów. A celem jest zdobycie pozycji cenowego lidera. To jednak nie będzie łatwe.

— Z naszych badań wynika, że jesteśmy najtańszą siecią hipermarketów w Polsce. Potwierdzają to także badania firm zewnętrznych — mówi Dorota Patejko, rzecznik Auchan Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy