E-rowery zebrały 3 mln zł

Aleksandra ŁukaszewiczAleksandra Łukaszewicz
opublikowano: 2022-01-20 20:00

TrybEco zainwestuje w rozwój własnych rowerów elektrycznych i aplikacji, w której będzie można je wypożyczać. Chce także otworzyć sieć sklepów stacjonarnych.

Przeczytaj tekst i dowiedz się:

  • w którym mieście TrybEco zamierza przeprowadzić pierwszą, testową instalację stacji dla ehulajnóg;
  • dlaczego chce rozszerzyć ofertę przejętego Volt Scooters o rowery elektryczne;
  • i czy planuje kolejną rundę finansową?

TrybEco od sześciu lat działa na rynku mikroelektromobilności, w swojej ofercie posiada rowery hybrydowe, elektryczne skutery, hulajnogi i samochód. W listopadzie start-up przejął firmę Volt Scooters zajmującą się sharingiem e-hulajnóg, chce rozszerzyć jej ofertę o skutery i rowery hybrydowe własnej produkcji.

– Współpraca polega na udostępnianiu franczyzobiorcom naszej aplikacji do sharingu hulajnóg elektrycznych. Chcemy poszerzyć ofertę Volt Scooters o rowery elektryczne - jesteśmy w trakcie rozmów z kilkoma podmiotami. Celujemy w małe i średnie miejscowości - mówi Marcin Szymczak, dyrektor generalny TrybEco.

TrybEco pozyskał właśnie 3 mln zł, które zamierza przeznaczyć na rozwój oferty rowerów elektrycznych, aplikacji do ich wypożyczania oraz odpowiedniej infrastruktury.

- Zainteresowanie było tak duże, że trzeba było zrobić sześćdziesięcioprocentową korektę przy podziale udziałów. Dla nas jest to sygnał, że ostatnie działania TrybEco tworzą solidną bazę do ekspansji. To pokazuje też, że wejście w rynek e-rowerów ma sens również z czysto biznesowej perspektywy – mówi Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.

Spółka pracuje nad pierwszą, testową instalacją stacji dla e-hulajnóg w Gdyni. Chce również uruchomić sieć stacji przy politechnikach - jest w trakcie rozmów z grupą uczelni technicznych.

– Jesteśmy właścicielem czterech patentów na stacje dokująco-ładujace. To dla nas ważny kierunek rozwoju, ponieważ obserwujemy gwałtowny wzrost zapotrzebowania na infrastrukturę związaną z e-hulajnogami i e-rowerami - dodaje Marcin Szymczak.

Zapowiada, że do końca roku do systemu sharingowego wprowadzonych zostanie ok. 1 tys. hulajnóg. Niewykluczone, że liczba ta wzrośnie, jeśli spółce uda się przeprowadzić kolejną rundę finansowania.

– Do końca roku planujemy też uruchomić 20 punktów sprzedaży - pod nazwą TrybEco Zone - w centrach handlowych. Poszukujemy współpracowników, którzy chcieliby zostać franczyzobiorcami niewielkich wysp w galeriach - mówi Marcin Szymczak.

Rynek rowerów elektrycznych w Polsce w 2026 r. będzie wart 2 mln zł, wynika z szacunków Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego i Konfederacji Europejskiego Przemysłu Rowerowego. Rowery elektryczne mają stanowić wówczas 28 proc. ogólnej liczby rowerów.