EBOR wsparł inwestycje Modern-Expo

Polsko-ukraiński producent wyposażenia dla sklepów dostał 15 mln USD pożyczki na automatyzację zakładów na Białorusi i Ukrainie.

„Nie potrzebujemy kapitału od inwestorów. Od początku finansowaliśmy inwestycje głównie z własnych funduszy, prawie wszystko, co zarabiamy, wydajemy na rozwój — tylko raz w historii spółki wypłaciliśmy sobie dywidendę. Zawsze też możemy pozyskać pieniądze np. z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR)” — mówił niespełna rok temu w rozmowie z „PB” Bogdan Łukasik, współtwórca i szef rady nadzorczej grupy Modern-Expo.

Nowinki technologiczne
Zobacz więcej

Nowinki technologiczne

Modern-Expo, którego współwłaścicielami są Bogdan Łukasik i Petro Pylypiuk, wykorzysta fundusze z EBOR na prace nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji, neuromarketingu i big data. Fot. Marek Wiśniewski

Grupa, która jest jednym z największych w Europie producentów mebli i wyposażenia dla sieci handlowych, właśnie sięgnęła po pieniądze z EBOR. Bank dał jej 15 mln USD siedmioletniej pożyczki.

— Pieniądze przeznaczymy na automatyzację i robotyzację produkcji w naszych dwóch zakładach na Białorusi i Ukrainie oraz wsparcie centrum innowacji. Pożyczka pozwoli na rozwój nowoczesnych technologii w handlu detalicznym, w tym prace nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji, neuromarketingu i big data, które także pomogą lepiej dopasować naszą ofertę do potrzebklientów — mówi Bogdan Łukasik, który wraz z Petro Pylypiukiem jest właścicielem grupy Modern-Expo.

Spółka miała w ubiegłym roku ponad 100 mln EUR przychodów. Dostarcza meble do największych europejskich sieci handlowych, produkuje też wyposażenie sklepowe na zlecenie koncernów tytoniowych. Centrala grupy mieści się w Łucku, gdzie działa też zatrudniająca2,5 tys. osób główna fabryka Modern-Expo. Pożyczka z EBOR ma służyć finansowaniu inwestycji właśnie w tej fabryce oraz z zakładzie w białoruskim Witebsku, zaopatrującym głównie rynek rosyjski. Z kolei w Lublinie grupa pracuje nad innowacjami technologicznymi.

— Usprawnienie procesów oraz zwiększenie skali produkcji pozytywnie wpłynie na konkurencyjność naszej oferty, a to umożliwi nam ekspansję na nowe rynki. Już dziś nasze produkty trafiają do ponad 60 krajów, a udział sprzedaży eksportowej w przychodach wynosi ponad 70 proc. — mówi Bogdan Łukasik.

Grupa ma w planach otwarcie dwóch kolejnych zakładów do 2021 r.

3 tys. Tyle osób zatrudnia Modern-Expo w fabrykach na Ukrainie, Białorusi i w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / EBOR wsparł inwestycje Modern-Expo