Efektowny debiut e-Kiosku

Kamil Zatoński
opublikowano: 2009-12-09 12:57

Na otwarciu kurs akcji spółki poszybował w górę o blisko 200 proc. Bardzo wysokie są też obroty.

Do godz. 12.53 z rąk do rąk przeszło już blisko 700 tys. praw doakcji e-Kiosku. To o 100 tys. więcej, niż wynosi liczba papierów wprowadzonych do obrotu. Kurs jest nieco niższy, niż na otwarciu, ale i tak przebitka w porównaniu z ceną, po jakiej inwestorzy obejmowaliakcje w niedawnej subskrypcji prywatnej (0,35 zł), przekracza 160 proc.
Przez moment za akcje spółki płacono nawet 1,32 zł, czyli 277 proc. więcej, niż wynosił kurs odniesienia. W drodze emisji akcji serii B i C spółka uzyskała 0,26 mln zł.

Pieniądze z emisji zostaną przeznaczone na finansowanie kilku projektów, które spółka chce w najbliższym czasieuruchomić. Chodzi o rozszerzenie portfolio o gazety codzienne.
e-Kiosk świadczy usługi w zakresie tworzenia i dystrybucji elektronicznych wersji publikacji prasowych oraz książkowych. Obecnie w ofercie spółki znajduje się około 135 tytułów prasowych, kilkanaście e-booków i kilkaset audiobooków.

Plany finansowe e-Kiosku na 2009 r. zakładają uzyskanie przychodów 836 tys. zł i około 50 tys. zł zysku EBITDA. Jednym z akcjonariuszy spółki jest notowane na NewConnect IQ Partners. Kurs tej spółki przy niewielkich obrotach rósł o 6,7 proc.