Eko Holding poprawił marże

WIS
opublikowano: 03-03-2011, 00:00

Mimo dużej konkurencji w branży i presji dyskontów handlowa grupa zwiększa sprzedaż i zyski.

Mimo dużej konkurencji w branży i presji dyskontów handlowa grupa zwiększa sprzedaż i zyski.

Eko Holding, rozwijający sieć supermarketów Eko, franczyzową sieć sklepów Rabat oraz dystrybucyjną Polską Grupę Drogeryjną, w trudnym dla branży handlowej 2010 r. zdołał nie tylko zwiększyć sprzedaż (o 5 proc., do rekordowego poziomu 1,26 mld zł), ale też marże handlowe (o 0,6 proc., do poziomu 24,1 proc.). Zarząd firmy ujawnia, że pomogło w tym m.in. różnicowanie cen w zależności od lokalizacji sklepu, kupowanie większych partii towarów od producentów, a także rozwój tzw. zarządzania kategorią (analiza i poprawa efektywności sprzedaży na konkretnej półce sklepowej). W efekcie zysk netto firmy w 2010 r. wzrósł do 22 mln zł i był o ponad 11 proc. wyższy niż rok wcześniej.

— Rekordowe zyski i przychody pokazują, że nasza strategia przynosi bardzo dobre rezultaty. Rozwinęliśmy działy ekspansji, które rozbudowują sieć naszych sklepów w bardzo dobrych lokalizacjach — mówi Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holdingu.

Zapowiada, że do końca roku liczba supermarketów Eko zwiększy się do 300 (obecnie 274), a liczba sklepów w sieci franczyzowej Rabat, w ciągu kilku lat przekroczy 1000 placówek (obecnie 620).

Poza rozwojem organicznym firma zapowiada też akwizycje i aktywny udział w konsolidacji branży handlowej.

Firma z optymizmem patrzy na 2011 r. Zarząd spółki liczy m.in. na to, że postępujący na rynku spożywczym silny wzrost cen odciągnie część konsumentów ze sklepów delikatesowych do tańszych sklepów, w tym supermarketów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu