Eko-komunikaty z giełdowych blue chipów

opublikowano: 25-11-2019, 10:28

CCC wycofuje torby foliowe ze sklepów stacjonarnych i kanałów online, a KGHM wprowadza elektroniczny obieg dokumentów.

Lepiej późno niż później. 

CCC zdecydowało się wycofać ze sprzedaż torby foliowe. Towaru opakowanego w foliówkę klient nie dostanie nie tylko w sklepie stacjonarnym, ale także w internetowym (w tym eobuwie.pl).

Rocznie spółka sprzedaje 70 mln par obuwia. Pakowane będzie w kartony z recyklingu.

Cele środowiskowe CCC to m.in. ograniczenie o 5 proc. zużycia energii elektrycznej, 5-procentowy spadek emisji CO2, a także 5 proc. mniej odpadów do 2021 roku.  Do zielonych osiągnięć firmy należą m.in redukcja emisji dwutlenku węgla o 620 ton czy 100 ton mniej opakowań kartonowych dzięki wdrożeniu kartoniarki (urządzenie sklejające opakowania tekturowe do butów, które zautomatyzowało procesy magazynowe). 

- Nie chcemy brać udziału w masowym użyciu foliówek i stawiamy na budowanie świadomości ekologicznej u naszych klientów. Jednak równie ważny jak opakowanie jest sam produkt. Jako firma duży nacisk kładziemy na certyfikaty pochodzenia materiałów, z których wykonywane jest obuwie czy akcesoria dostępne w sprzedaży. W naszej ofercie znajdują się m.in. produkty sygnowane znakiem Fairtrade, który jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych systemów etycznej certyfikacji produktów, a kolekcje Lasocki Kids są wykonywane ze skór powstałych w ekologicznych garbarniach, certyfikowanych zgodnie z protokołem Leather Working Group. Wdrożyliśmy także politykę zarządzania substancjami chemicznymi, tak, aby produkty sprzedawane w sieci były bezpieczne dla klienta i przyjazne dla środowiska. - mówi Marcin Czyczerski, prezes CCC.

W KGHM wprowadzony zostanie natomiast elektroniczny obieg dokumentów.

Rocznie ma to dać 1 mln zł oszczędności (w koncernie wyliczono to przy założeniu, że sporządzenie jednego zajmuje 1 minutę, a dokumentów od początku 2019 r. było 229 tys.) oraz 3,5 tony mniej dokumentów papierowych.

- Szacujemy, że rokrocznie uratujemy do 3 hektarów lasów, które w przeciwnym razie byłyby przeznaczone na produkcję papieru wykorzystywanego przez nasze oddziały. Digitalizacja zwiększa efektywność pracy, zmniejsza koszty i wpływa korzystnie na środowisko. To filary strategii KGHM. - podkreślił Ireneusz Jazownik, dyrektor naczelny Centralnego Ośrodka Przetwarzania Informacji (COPI) KGHM Polska Miedź.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu