Ekoprodukty sprzedają się w sieci

opublikowano: 30-08-2013, 00:00

Sprzedaż produktów ekologicznych w e-spożywczakach błyskawicznie rośnie. Stanowią nawet 10 proc. koszyków zakupowych.

Zwykły ziemniak to za mało, by podbić wyniki sprzedaży — ale już ziemniakiem ekologicznym, organicznym lub bio można powalczyć o dodatkowe pieniądze z portfeli klientów. Z analizy zamówień w sklepie internetowym Frisco.pl (działającym głównie w Warszawie) w pierwszym półroczu 2013 r. i rok wcześniej wynika, że klienci coraz częściej sięgają głębiej do kieszeni, by kupić „zielone” produkty.

— W tym roku liczba zamówień, zawierających ekologiczne towary, zwiększyła się przez pierwszych sześć miesięcy o 56 proc. Nie dziwi nas to. Nierzadko mają one ceny zbliżone do zwykłych produktów, ich walory smakowe są nieporównywalnie lepsze, a co najważniejsze — są po prostu zdrowsze — mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.

Rośnie nie tylko liczba zawierających produkty ekologiczne zamówień i ich wartość, ale także grupa klientów kupujących taki asortyment. Według danych Frisco, liczba osób, które je kupują, jest w tym roku o 84 proc. wyższa niż w ubiegłym. To nadal przede wszystkim kobiety — odpowiadają one za niespełna dwa na trzy zamówienia, zawierające produkty ekologiczne. Gonią je jednak mężczyźni — ich udział w ekozakupach sięga już 37 proc., po 80-procentowym wzroście rok do roku.

— Stereotyp mężczyzny mającego wiecznie pustą lodówkę to już przeszłość. Trafia do nich coraz więcej zamówień, zawierających hodowane naturalnymi metodami warzywa, owoce i świeże zioła oraz organiczne wyroby — mówi Grzegorz Bielecki.

Ekosprzedaż zwiększają też tradycyjne placówki handlowe. Notowana na rynku NewConnect Organic Farma Zdrowia, która ma 23 placówki, w pierwszym półroczu zwiększyła przychody o 8,5 proc., do 20,5 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu