To elementy długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju. Jej celem jest m.in. znacząca redukcja gazów cieplarnianych z restauracji, biur i łańcucha dostaw, recykling wszystkich odpadów z sal jadalnych oraz wprowadzenie opakowań wykonanych z surowców odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku.
— Polska jest pierwszym rynkiem w systemie McDonald’s, w którym wdrożono tak nowoczesne rozwiązanie. Papierowe słomki mogą pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny, ponaddwukrotnie dłużej niż ich poprzednia wersja — mówi Agnieszka Czarnecka, menedżer ds. zakupów McDonald’s Polska.
Rocznie w restauracjach zużywanych jest 160 mln słomek, 23 mln kubeczków McFlurry oraz 3,5 mln patyczków do balonów. McDonald’s ogranicza też zużycie plastiku oraz wdraża segregację i recykling śmieci.
— W większości naszych lokali znajdują się kosze umożliwiające segregację śmieci. Zmiana opakowań oraz technologie stosowane przez recyklerów umożliwiają nam stopniowe zamykanie obiegu i przetwarzanie odpadów np. na ręczniki papierowe — mówi Tomasz Kurpiewski, menedżer ds. zrównoważonego rozwoju McDonald’s Polska.
