Ekspansywne plany Dominium

KSA
24-04-2008, 07:56

Sieć pizzerii, którą zarządza Tomasz Plebaniak ma ambitne plany na najbliższe 2 lata: nowa marka, rozwój za  granicą i debiut na giełdzie.

Dominium otworzyło pierwszy lokal 15 lat temu. Dziś ma w Polsce ponad 50 placówek, a do końca przyszłego roku zamierza uruchomić kolejnych 30.

— Większość lokali mamy „na ulicy”, więc będziemy teraz koncentrować się na sieciach handlowych — mówi Tomasz Plebaniak, założyciel i prezes Dominium.

Spółka nawiązała już współpracę z deweloperami budującymi centra handlowe. Dominium chce być obecne we wszystkich miastach powyżej 100 tys. mieszkańców i zagęścić sieć lokali. Planuje też dalszą ekspansję zagraniczną (na razie jest w Rumunii).

— Planujemy dalszy rozwój na tym rynku i szukamy nowych perspektyw — mówi Tomasz Plebaniak.

Jeszcze w tym roku Dominium powinno rozpocząć działalność w Irlandii. W przyszłym powinny zostać otwarte pierwsze placówki we Lwowie i Wilnie. Spółka raczej będzie się trzymać modelu biznesowego opartego na własnych lokalach, bo z franczyzą nie ma zbyt dobrych doświadczeń.

Dominium będzie rozwijać również ofertę. Zamierza wprowadzić nową markę restauracji.

— Będzie to ten sam segment klientów, w którym działamy teraz — ujawnia prezes.

Spółka będzie chciała wykorzystać rozwiązania, które stosuje w pizzeriach, m.in. system zamówień online i płatności za pomocą sms -a. Zarząd zapewnia, że nowe restauracje nie zaszkodzą marce Dominium. Powołuje się na przykład Pizza Hut i KFC.

— Proszę jednak nie traktować tego przykładu dosłownie — zaznacza Tomasz Plebaniak.

W realizacji planów spółce pomaga giełdowy BBI Capital NFI, który w marcu za 5 mln zł objął 12,5 proc. jej akcji i udzielił 6 mln zł pożyczki. W drugiej połowie 2009 r. Dominium planuje debiut na GPW.

— Liczymy na kilkadziesiąt milionów złotych z oferty, ale wszystko zależy od koniunktury — mówi prezes.

Spółka chce w przyszłym roku mieć około 100 mln zł przychodów i 10 mln zł zysku netto. W tym liczy na 70-80 mln zł sprzedaży i 6 mln zł zarobku. W 2007 r. było to odpowiednio 40 mln zł i 2 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Ekspansywne plany Dominium