Ekstraklasa biznesu

Jacek Kowalczyk
opublikowano: 04-12-2006, 00:00

Filar województwa wielkopolskiego to znakomity przykład połączenia tradycji z nowoczesnością.

Wielkopolska Amica to największy w Polsce producent sprzętu AGD. Jej wyroby gotują, pieką, zmywają, chłodzą i piorą w milionach domów w Polsce. I w ponad 40 krajach świata. W latach 2004 i 2005 przychody ze sprzedaży produktów marki Amica przekroczyły 1 mld zł. Firma należy także do ścisłej czołówki polskich eksporterów. Jej wyroby dostępne są zarówno na zachodnich, jak i wschodnich rynkach europejskich. W 2005 r. wartość eksportu wyniosła 134 mln EUR. Ponadto firma gwarantuje zatrudnienie 2,2 tys. osób.

Zakład z doświadczeniem

Tradycje przedsiębiorstwa sięgają 1921 r. Wówczas to powstała fabryka, której profil produkcyjny zmieniał się przez następne dziesięciolecia. Przełomem w jej historii był 1957 r., kiedy to w zakładach wyprodukowano pierwszą kuchenkę węglowo-gazową. Od tego czasu fabryka zwiększała swoją produkcję, a w latach 60. i 70. była czołowym dostawcą sprzętu grzejnego do ZSRR. Obecna nazwa przedsiębiorstwa została nadana w 1992 r. Dwa lata później fabrykę sprywatyzowano. Od 1997 r. akcje wronieckiej spółki są notowane na GPW w Warszawie.

Obecnie firma posiada cztery fabryki: kuchni, armatury, lodówek i pralek. Ich zdolność produkcyjna dochodzi do miliona sztuk rocznie. Firma może poszczycić się także wieloma nagrodami. W 2005 r. po raz czwarty z rzędu Amica otrzymała tytuł The Most Trusted Brand — Marki Godnej Zaufania, przyznawany przez czytelników miesięcznika „Przegląd Readest Digest”. Klienci przyznali jej także Złote Laury w kategoriach kuchni gazowo-elektrycznych i chłodziarkozamrażarek. A w 1998 r. otrzymała Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP.

Uczciwa gra

Amica wspiera także lokalne instytucje użyteczności publicznej. Współpracuje z Politechniką Poznańską przy badaniach naukowych pracowników i studentów. Firma wsparła także rozbudowę i modernizację Kliniki Hematologii i Chorób Rozrostowych Układu Krwiotwórczego Akademii Medycznej w Poznaniu. Mocno angażuje się też w rozwój sportu w swoim regionie. Klub Sportowy Amica to aż siedem czynnie biorących udział w rozgrywkach ligowych drużyn piłkarskich. Firma została wyróżniona w VIII edycji programu promocji kultury przedsiębiorczości Przedsiębiorstwo Fair Play.

Pociągające marki

Wielkopolska jest obecnie jednym z najbardziej atrakcyjnych dla inwestorów regionów w kraju. Na tę pozycję złożyło się wiele czynników, m.in.: rozbudowana sieć połączeń komunikacyjnych, duża liczba instytucji i obiektów otoczenia biznesu oraz bogaty rynek pracy, dysponujący wykształconymi kadrami. Nie bez znaczenia jest także bliskość granicy niemieckiej. Ponadto inwestorów przyciągają znane i sprawdzone marki działające w regionie. Jedną z takich firm jest właśnie Amica.

Ryszard Grobelny, Prezydent Poznania

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Kowalczyk

Polecane