Ekstrawagancja nie popłaca

Zbigniew Kazimierczak
13-11-2006, 00:00

Nie 57 mln zł, lecz 42 mln zł zarobi w tym roku LPP. Ale w 2007 r. obiecuje wrócić do trendu wzrostowego.

Po trzech kwartałach LPP, gdańska firma zajmująca się projektowaniem i dystrybucją odzieży, jest pod kreską. Spółka wykazała 3,8 mln zł straty. Przed rokiem mogła się pochwalić 23,3 mln zł zysku.

— Liczyliśmy, że po dziewięciu miesiącach zanotujemy „zero”. Nie udało się — przyznaje Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

Skutkiem jest nie tylko piątkowy spadek kursu (minus 5,9 proc.), ale także redukcja w dół tegorocznych prognoz. Zamiast obiecywanych 57 mln zł LPP ma zarobić 42 mln zł. Szacunki co do wielkości przychodów — 820 mln zł — pozostały bez zmian. Główną przyczyną korekty jest niższa marża uzyskiwana na sprzedaży ubrań. Projektanci firmy, szczególnie kolekcji wiosennej, nie utrafili w gusty klientów.

— Nasze ubiory były zbyt ekstrawaganckie. Kierowaliśmy się trendami panującymi na świecie. To był błąd — przyznaje Dariusz Pachla.

Dodaje, że w nowej kolekcji jesienno-zimowej błąd ten został naprawiony.

— Projekty są spokojniejsze i spotkały się z dobrym przyjęciem klientów — twierdzi wiceprezes.

Z monitoringu sklepów wynika, że podobna liczba osób odwiedzających zostawia znacznie więcej pieniędzy, i to o kilkadziesiąt proc. To oznacza, że klienci więcej kupują, a nie tylko oglądają.

Spokojna będzie także kolekcja na wiosnę przyszłego roku. Dlatego zarząd LPP optymistycznie liczy na wyraźny wzrost zysku, bo tegoroczna baza jest niska.

— Myślę, że nasze przychody będą się wahać w okolicy miliarda złotych — mówi Dariusz Pachla.

Spółka będzie dalej poszerzać sieć sprzedaży. Liczba sklepów wzrośnie z 230 do 254 na koniec tego roku i do około 300 na koniec 2007 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Ekstrawagancja nie popłaca