eMarketer: Rekordowa sprzedaż online

Polska Agencja Prasowa SA
28-11-2005, 18:11

26,2 mld USD wydadzą na całym świecie na zakupy online internauci tylko w IV kwartale tego roku - uważają analitycy firmy eMarketer. Wpływ na to będą miały głównie zakupy świąteczne. Przewiduje się, że o  22 proc. pobity zostanie rekord z ostatniego kwartału 2004 r.

26,2 mld USD wydadzą na całym świecie na zakupy online internauci tylko w IV kwartale tego roku - uważają analitycy firmy eMarketer. Wpływ na to będą miały głównie zakupy świąteczne. Przewiduje się, że o  22 proc. pobity zostanie rekord z ostatniego kwartału 2004 r.

W opinii głównego analityka eMarketer i autora raportu "Online holiday Shopping Prewiev" Jeffreya Grau, wzrost sprzedaży związany jest m.in. z szybkością dostaw,  możliwością zakupów do ostatniej chwili. Wpływ na to ma także silna konkurencja między internetowymi detalistami i  agresywna promocja w postaci rabatów dla klientów kupujących w sezonie świątecznych.

Jak podała firma Retail Forward, analizująca handel detaliczny, sprzedaż online powoli dogania sprzedaż tradycyjną. Widoczne jest to zwłaszcza w USA, gdzie wzrost sprzedaży detalicznej odnotowywany jest tylko w supermarketach, specjalizowanych magazynach i sklepach elektronicznych.

Według europejskiej firmy analitycznej EMI, na razie sprzedaż online na Starym Kontynencie nie zagraża tradycyjnej. Przyczyna leży w krótszym okresie przedświątecznym niż w USA, w dużym rozdrobnieniu handlu internetowego i nie do końca rozwiązanym problem bezpiecznych płatności w internecie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / eMarketer: Rekordowa sprzedaż online