EMF przejmuje Gandalfa

DI, PAP
02-08-2011, 15:37

NFI Empik Media & Fashion kupuje pakiet kontrolny 70 proc. udziałów spółki Gandalf, prowadzącej internetową księgarnię, za łączną kwotę 12 mln złotych - podała grupa EMF w komunikacie prasowym.

Umowa inwestycyjna przewiduje kontynuację zarządzania spółką przez twórców Gandalf - Anettę Wilczyńską i Pawła Goszczyńskiego.

"Dodatkowo, w ramach podpisanej umowy inwestycyjnej, EMF zagwarantował sobie prawo odkupienia, a mniejszościowemu udziałowcowi prawo zbycia, pozostałych udziałów Gandalf w ramach opcji put/call, począwszy od 2015 r." - napisano w komunikacie.

Gandalf będzie operacyjnie funkcjonować w ramach E-commerce Services, wchodzącej w skład Grupy Empik.

"Dzięki nabyciu księgarni Gandalf, której istotną część działalności stanowi dystrybucja podręczników - EMF/Empik zbuduje swoją pozycję na tym rynku. Dotychczas udział podręczników w sprzedaży Empiku był minimalny. Warto podkreślić, że rynek podręczników w Polsce ma wartość 1 mld złotych i w ostatnich latach rósł systematycznie, zarówno ze względu na liczbę wydawanych tytułów, wielkość nakładów, jak również przychody ze sprzedaży. Dlatego zdecydowanie chcemy w nim partycypować. EMF ma know-how oraz potencjał inwestycyjny i sprzedażowy, które pozwolą w krótkim czasie zwiększyć obroty Gandalfa oraz jego udział w rynku" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Szymański, prezes Grupy Empik Media & Fashion.

Empik podał, że przejęcie spółki pozwoli na wykorzystanie synergii. EMF/Empik zbuduje pozycję rynkową w kategorii podręczników, wykorzystany zostanie potencjał sprzedażowy i rozpoznawalność marki Empik/empik.com oraz Smyk/smyk.com do zwiększenia sprzedaży Gandalfa, głównie w kategorii podręczników i produktów około-edukacyjnych. Wykorzystane zostaną fizyczne punkty zamówień oraz odbioru w sieci salonów Empik, oraz docelowo platforma logistyczna Empiku (magazyn centralny, dystrybucja). Spółki chcą zbudować wspólną, multi-kanałową bazę klientów internetowych i tradycyjnych. Gandalf będzie miał dostęp do finansowania EMF.

Gandalf Sp. z o.o. prowadzi księgarnię internetową w Polsce, jest zdecydowanym liderem w dystrybucji podręczników szkolnych w Internecie, z ofertą ponad 180 tys. produktów i rocznymi obrotami na poziomie 21 mln złotych.

EMF podał w komunikacie, że przejęcie Gandalf wpisuje się w strategię rozwoju kanału sprzedaży internetowej grupy. W kwietniu 2010 r., poprzez spółkę zależną Empik, EMF nabył większościowy pakiet udziałów w Virtualo Sp. z o.o. działającego na rynku e-booków i audio-booków. W lutym 2011 roku grupa przejęła większościowy pakiet akcji w spółce e-Muzyka, zajmującej się dystrybucją muzyki cyfrowej na polskim rynku, a w maju pakiet kontrolny akcji w spółce GRY-OnLine.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / EMF przejmuje Gandalfa