Emperia rozczarowała wynikami

Marcel Zatoński
aktualizacja: 14-11-2017, 08:00

Zyski właściciela marketów Stokrotka, który od niedawna negocjuje z litewskim inwestorem, były niższe od oczekiwań analityków.

Giełdowi handlowcy jak na razie nie mogą cieszyć się z wyników za trzeci kwartał. W ubiegłym tygodniu z oczekiwaniami analityków wyraźnie rozminął się dystrybucyjny Eurocash i zapłacił za to dwucyfrowym spadkiem notowań. Teraz wyniki podała detaliczna Emperia, właściciel marketów Stokrotka – i też poszło jej gorzej, niż się spodziewano.

W trzecim kwartale spółka, która ma ponad 400 sklepów pod szyldem Stokrotka, osiągnęła 645,1 mln zł przychodów, czyli o 10,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost jest nieco mniejszy od konsensusu analityków, ankietowanych przez PAP, ale rozminięcie się z oczekiwaniami jest o wiele wyraźniejsze na poziomie zysków.

W trzecim kwartale Emperia miała 19,4 mln zł zysku EBITDA, czyli o prawie 40 proc. mniej niż przed rokiem i o jedną czwartą mniej, niż oczekiwano. Na poziomie operacyjnym zysk jest niższy od oczekiwań o połowę, a na poziomie netto - o ponad dwie trzecie. Na czysto spółka zarobiła 3,4 mln zł, czyli o 79,1 proc. mniej niż przed rokiem. Analitycy spodziewali się, że zarobi 10,8 mln zł.

W raporcie kwartalnym spółka tłumaczy, że na wyniki w sposób istotny wpłynęły zdarzenia jednorazowe. Przed rokiem zyski Emperii były większe dzięki sprzedaży nieruchomości, do czego teraz nie doszło. Poza tym spółka poniosła koszty w związku z postępowaniem podatkowym (przypomnijmy, że skarbówka, domaga się od niej 142 mln zł z odsetkami za to, że nie zapłacono podatku dochodowego po sprzedaży segmentu dystrybucyjnego w 2011 r.), a także z przeglądem opcji strategicznych.

Emperia prowadzi aktualnie rozmowy z potencjalnym kupcem - zainteresowana jej przejęciem jest litewska grupa handlowa Maxima, która w Polsce prowadzi już niewielką sieć marketów Aldik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Emperia rozczarowała wynikami