Empik wpasowuje się w omnichannel

opublikowano: 25-08-2019, 22:00

Sieć księgarni szuka sposobu na klienta. Sięga więc po nowe trendy rynkowe — startupowe technologie i subskrypcję.

Empik ujawnia pierwsze efekty współpracy z technologicznym start-upem — spółką Going, w którą zainwestował w sierpniu ubiegłego roku i włączył do grupy. Zakończył pierwszy etap prac nad jej integracją z marką Empik Bilety i utworzeniem multikanałowej platformy biletowej, bazującej teraz na technologii nowego partnera.

Empik Bilety z Tomaszem Ostrowskim w roli szefa projektu (po prawej) i
Going, start-up założony przez Macieja Gastoła, połączyły siły, by umocnić
ogólnopolską sieć handlową na rynku dystrybucji biletów i całościowej obsługi
imprez. Wsparcie dają im technologie cyfrowe.
Zobacz więcej

W DUECIE:

Empik Bilety z Tomaszem Ostrowskim w roli szefa projektu (po prawej) i Going, start-up założony przez Macieja Gastoła, połączyły siły, by umocnić ogólnopolską sieć handlową na rynku dystrybucji biletów i całościowej obsługi imprez. Wsparcie dają im technologie cyfrowe. Fot. ARC

Do końca 2019 r. spółki chcą razem sprzedać ponad milion biletów o łącznej wartości 74 mln zł. Empik miał duże doświadczenie w sprzedaży eventów w salonach stacjonarnych, w zakresie obsługi online korzystał natomiast z zewnętrznej platformy. Going natomiast rozwijał własne narzędzia sprzedaży online, aplikację mobilną oraz dodatkowy przewodnik wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych, działał jednak na znacznie mniejszą skalę.

Platforma obejmuje zasięgiem 17 mln odbiorców dziennie i 5 tys. wydarzeń — koncerty, imprezy sportowe, biznesowe, targi itd. Maciej Gastoł, prezes i założyciel Going, zaznacza, że nowa formuła umożliwia obsługę klientów w różnych kanałach sprzedażowych jednocześnie, uwzględnia przy tym ich indywidualne preferencje i przyzwyczajenia zakupowe.

Najbardziej wymagającym elementem było połączenie systemu online z ponad 260 stacjonarnymi salonami i nadanie im nowych, cyfrowych kompetencji.Platforma ma być cały czas rozwijana, m.in. w zakresie narzędzi do zarządzania kontemz poziomu użytkownika, portfelem biletowym i witryną informacyjną.

Wśród nowości ogłoszonych w ostatnich dniach przez Empik jest również subskrypcyjnausługa Empik Premium, skierowana do klientów salonów stacjonarnych, Empik. com i aplikacji mobilnej. Do dyspozycji subskrybentów firma oddaje rozbudowany pakiet rabatów i darmową dostawę zamówień do punktów odbioru lub kurierem.

„Obserwujemy kierunek rozwoju rynku retail i e-commerce, a ten jasno wskazuje na rozwiązania subskrypcyjne. Połączyliśmy wiedzę o preferencjach naszych klientów z globalnymi trendami i otrzymaliśmy usługę skrojoną na miarę współczesnego konsumenta” — twierdzi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik. Na krajowym rynku po model subskrypcyjny w zakresie dostawy towarów niedawno sięgnęło również Allegro. Na świecie korzystają z niego m.in. Amazon i Alibaba.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu