Empik ujawnia pierwsze efekty współpracy z technologicznym start-upem — spółką Going, w którą zainwestował w sierpniu ubiegłego roku i włączył do grupy. Zakończył pierwszy etap prac nad jej integracją z marką Empik Bilety i utworzeniem multikanałowej platformy biletowej, bazującej teraz na technologii nowego partnera.

Do końca 2019 r. spółki chcą razem sprzedać ponad milion biletów o łącznej wartości 74 mln zł. Empik miał duże doświadczenie w sprzedaży eventów w salonach stacjonarnych, w zakresie obsługi online korzystał natomiast z zewnętrznej platformy. Going natomiast rozwijał własne narzędzia sprzedaży online, aplikację mobilną oraz dodatkowy przewodnik wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych, działał jednak na znacznie mniejszą skalę.
Platforma obejmuje zasięgiem 17 mln odbiorców dziennie i 5 tys. wydarzeń — koncerty, imprezy sportowe, biznesowe, targi itd. Maciej Gastoł, prezes i założyciel Going, zaznacza, że nowa formuła umożliwia obsługę klientów w różnych kanałach sprzedażowych jednocześnie, uwzględnia przy tym ich indywidualne preferencje i przyzwyczajenia zakupowe.
Najbardziej wymagającym elementem było połączenie systemu online z ponad 260 stacjonarnymi salonami i nadanie im nowych, cyfrowych kompetencji.Platforma ma być cały czas rozwijana, m.in. w zakresie narzędzi do zarządzania kontemz poziomu użytkownika, portfelem biletowym i witryną informacyjną.
Wśród nowości ogłoszonych w ostatnich dniach przez Empik jest również subskrypcyjnausługa Empik Premium, skierowana do klientów salonów stacjonarnych, Empik. com i aplikacji mobilnej. Do dyspozycji subskrybentów firma oddaje rozbudowany pakiet rabatów i darmową dostawę zamówień do punktów odbioru lub kurierem.
„Obserwujemy kierunek rozwoju rynku retail i e-commerce, a ten jasno wskazuje na rozwiązania subskrypcyjne. Połączyliśmy wiedzę o preferencjach naszych klientów z globalnymi trendami i otrzymaliśmy usługę skrojoną na miarę współczesnego konsumenta” — twierdzi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik. Na krajowym rynku po model subskrypcyjny w zakresie dostawy towarów niedawno sięgnęło również Allegro. Na świecie korzystają z niego m.in. Amazon i Alibaba.