Czytasz dzięki

Energia dla aut z całej Europy

opublikowano: 29-12-2019, 22:00

Stacje ładowania na eksport, głównie do Francji, Niemiec i Finlandii, to prawie 60 proc. łącznej produkcji zielonogórskiej spółki w 2019 r.

Bartosz Kubik i Maciej Wojeński, założyciele spółki Ekoenergetyka Polska poznali się na studiach na Uniwersytecie Zielonogórskim. Ich przygoda z elektromobilnością rozpoczęła się od wspólnego projektu w kole naukowym. Zainspirowani przez prof. Grzegorza Benyska stworzyli prototyp samochodu elektrycznego. Potem opracowali sposób jego ładowania. Wtedy też, w 2009 r., pojawił się energometr, czyli stacja ładująca. Produkcją tych właśnie urządzeń zajmuje się ich firma.

SPRAWDZONE NA PÓŁNOCY:
SPRAWDZONE NA PÓŁNOCY:
Nasze stacje zasilają najbardziej wysuniętą na północ linię autobusową obsługiwaną przez pojazdy elektryczne w miejscowości Luleå w Szwecji 50 km od koła podbiegunowego — mówi Bartosz Kubik, jeden z założycieli spółki Ekoenergetyka Polska.
Fot. ARC

W rozwoju firmy ważne okazały się targi w Hanowerze, podczas których otrzymała ona zlecenie na dostarczenie ładowarek samochodowych do Finlandii. Potem właściciele Ekoenergetyki poznali przedstawicieli Solarisa, który zaprezentował koncepcję elektrycznego autobusu. Tak się zaczęła współpraca — Solaris produkował autobusy, a Ekoenergetyka ładowarki do nich. Kolejne lata to coraz więcej kontraktów. Obecnie ładowarki spółki są wykorzystywane przez transport publiczny w ponad 60 miastach całej Europy.

Kolejnym produktem Ekoenergetyki była stacja szybkiego ładowania prądu stałego (DC), co pozwoliło na dalszy rozwój firmy. Dynamika rynku sprawiła, że potrzebni byli inwestorzy. W grudniu 2017 r. właściciele podpisali umowę inwestycyjną z Polfarmeksem z Kutna, dzięki czemu zyskali stabilność finansową.

Obecnie Ekoenergetyka jest obecna na dwóch rynkach: infrastruktury ładowania dla autobusów elektrycznych oraz samochodów elektrycznych.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane