Bartosz Kubik i Maciej Wojeński, założyciele spółki Ekoenergetyka Polska poznali się na studiach na Uniwersytecie Zielonogórskim. Ich przygoda z elektromobilnością rozpoczęła się od wspólnego projektu w kole naukowym. Zainspirowani przez prof. Grzegorza Benyska stworzyli prototyp samochodu elektrycznego. Potem opracowali sposób jego ładowania. Wtedy też, w 2009 r., pojawił się energometr, czyli stacja ładująca. Produkcją tych właśnie urządzeń zajmuje się ich firma.

W rozwoju firmy ważne okazały się targi w Hanowerze, podczas których otrzymała ona zlecenie na dostarczenie ładowarek samochodowych do Finlandii. Potem właściciele Ekoenergetyki poznali przedstawicieli Solarisa, który zaprezentował koncepcję elektrycznego autobusu. Tak się zaczęła współpraca — Solaris produkował autobusy, a Ekoenergetyka ładowarki do nich. Kolejne lata to coraz więcej kontraktów. Obecnie ładowarki spółki są wykorzystywane przez transport publiczny w ponad 60 miastach całej Europy.
Kolejnym produktem Ekoenergetyki była stacja szybkiego ładowania prądu stałego (DC), co pozwoliło na dalszy rozwój firmy. Dynamika rynku sprawiła, że potrzebni byli inwestorzy. W grudniu 2017 r. właściciele podpisali umowę inwestycyjną z Polfarmeksem z Kutna, dzięki czemu zyskali stabilność finansową.
Obecnie Ekoenergetyka jest obecna na dwóch rynkach: infrastruktury ładowania dla autobusów elektrycznych oraz samochodów elektrycznych.