Czytasz dzięki

Enter Air nie cieszy się z wyników

opublikowano: 30-07-2020, 22:00

W I kwartale czarterowy przewoźnik powiększył stratę, w II prawie nie latał. Liczy jednak, że z kryzysu wyjdzie mocniejszy.

207,1 mln zł przychodów, o prawie 12 proc. więcej niż rok wcześniej, zanotował Enter Air w I kwartale 2020 r. Strata netto pogłębiła się jednak z 9 mln do 77 mln zł. O 15 proc., do 7,3 mln zł, spadła sprzedaż pokładowa.

„Wyniki grupy były słabsze od naszych oczekiwań na każdym poziomie, co odbieramy negatywnie. EBITDA według MSSF spadła do 45,4 mln zł (-32 proc. r/r). Jest to efekt przede wszystkim zwiększenia kosztów w pozycji usług obcych, które wyniosły 70,4 mln zł wobec 33,8 mln zł przed rokiem i 32,4 mln zł prognozy. Spółka podała, że jest to związane głównie z kosztami technicznymi przeglądów samolotów”— napisali w raporcie analitycy BDM.

Inwestorzy sprzedawali wczoraj akcje spółki, które zakończyły dzień na poziomie 20,4 zł po 15-procentowym spadku. Spółka tłumaczy, że wynik obciążyły różnice kursowe i zmiany mają charakter księgowy. Po oczyszczeniu miałaby 40,3 mln zł na plusie na poziomie EBITDA i 2,6 mln zł zysku netto. Zarząd jest zadowolony. Gorzej będzie z wynikami za II kwartał, bo Europa otworzyła niebo, zamknięte z powodu pandemii, dopiero pod koniec czerwca.

— Ciężko jest się cieszyć z wyników, gdy już wiemy, że kolejny kwartał jest kryzysowy. Jako jedna z niewielu linii lotniczych weszliśmy jednak w kryzys z zasobem gotówki, bez większego zadłużenia. Inne linie pracujące w segmencie B2C miały problem, bo ich model biznesowy polega na pozyskiwaniu gotówki ze sprzedaży biletów na przyszłość i w momencie nagłego zatrzymania zostają z długiem wobec pasażerów — mówi Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air.

Spółka wystąpiła o wsparcie z tarczy antyryzysowej PFR — liczy, że dzięki temu utrzyma lub umocni pozycję.

— W sześć miesięcy zbankrutowało kilku naszych konkurentów, z rynku europejskiego zniknęło ponad 200 samolotów, a wielu innych konkurentów nadal jest w niepewnej sytuacji i mogą być zmuszeni do poddania się lub przynajmniej redukcji zasobów — twierdzi Grzegorz Polaniecki.

Zapewnia, że spółka jest przygotowana na najgorszy scenariusz.

— Zawsze w kryzysie rośliśmy ponadprzeciętnie szybko, a w ciągu ostatnich 10 lat nie pamiętam, byśmy mieli dwa spokojne lata pod rząd — mówi szef Enter Air.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane