Za 13,1 mln zł fundusz przejął 48 proc. operatora czterech sieci restauracji i klubów muzycznych z New Connect.
Fundusz venture capital zarządzany przez Enterprise Inwestors (EI) skusił się na jedzenie, alkohol i muzykę. Za 13,1 mln zł kupił 47,9 proc. RC Union, operatora sieci restauracji i klubów muzycznych notowanego na New Connect. Spółka zarządza czterema sieciami: Sioux (15 lokali), Lizard King (6), Fenix (3) i Fever (2). A to dopiero początek.
— W tym roku planujemy otworzyć 6-7 nowych lokali, a w kolejnych latach 10-15, by w 2011 r. mieć około 54 lokali. Koszt otwarcia jednej placówki to 1-1,5 mln zł — mówi Piotr Mikołajczyk, prezes i akcjonariusz RC Union.
Inwestycja EI w RC Union to spotkanie po latach. Piotr Mikołajczyk był prezesem sieci Sphinx, gdy jej akcjonariuszem był EI. W 2008 r. spółka miała 13,98 mln zł przychodów, 4,41 mln zł EBITDA i 1,75 mln zł zysku netto. Skonsolidowane przychody wszystkich restauracji wyniosły 36,9 mln zł.
Fundusz wyda 10 mln zł na akcje nowej emisji, a za 3,1 mln zł odkupi akcje od dotychczasowych akcjonariusz. Za jedną akcję fundusz zapłaci 5,2 zł, czyli 15 proc. poniżej kursu w dniu zawarcia umowy. Na wczorajszej sesji kurs wzrósł o 8,94 proc., do 6,70 zł.
— Nie ma w Polsce spółki, która łączy w sobie kilka tak różnych sieci. To daje jej przewagę nad sieciami z jedną marką, bo koncepty się uzupełniają, a spółka ma lepszą pozycję w negocjacjach z wynajmującymi lokale — mówi Rafał Bator, partner Enterprise Investors.
Jeden z rozważanych scenariuszy wyjścia to przeniesienie spółki na GPW. Fundusz venture capital EI jest jednym z nielicznych, który zawiera ostatnio transakcje. Pod koniec 2008 r. przejął Dystrybucję Polską zajmującą się kolportażem ulotek, a w lutym Bio-Profil, dystrybutora ekskluzywnych kosmetyków. I ma szansę utrzymać tempo, bo z zebranych w lipcu 2008 r. 100 mln EUR, wydał do tej pory 31,5 mln zł.
— Na wydanie zebranych pieniędzy mamy pięć lat i chcemy realizować co najmniej 4-5 transakcji rocznie — mówi Rafał Bator.