Erg o przejęciu konkurenta

DI
16-12-2010, 11:28

Spółka Erg podpisała w środę przedwstępną umowę zakupu 51 proc. udziałów spółki Fol-Plast. Zarząd Erg obiecuje sobie po transakcji, że w ciągu najbliższych 2-3 lat przychody spółki wzrosną w  granicach 30 mln zł rocznie, a moce produkcyjne o 60 proc.

- Realizacja umowy jest zależna od kilku czynników – powiedział prezes Erg Maciej Błasiak. – Przede wszystkim od efektów rozmów z wierzycielami, rozwoju sprzedaży i poprawy wyników finansowych firmy. Jeżeli tak się stanie, mamy zagwarantowane prawo pierwokupu pozostałych udziałów – wyjaśnia Błasiak i dodaje: - Dzięki tej transakcji wchodzimy w bardzo atrakcyjne nisze rynkowe, na których nie byliśmy dotychczas obecni. Przede wszystkim do grupy dostawców na rynek budowlany oraz opakowań wielo-materiałowych. Ponadto zwiększamy nasz potencjał produkcyjny, którego w ostatnich miesiącach zaczynało nam brakować, o ponad 60 proc.

Fol-Plast z Czeladzi został utworzony w 1994 r. Spółka od początku istnienia, poprzez swój profil produkcji, umiejscowiła się w branży przetwórców tworzyw sztucznych specjalizujących się głównie w wytwarzaniu folii polietylenowych jedno- i wielowarstwowych oraz - w mniejszym stopniu - w przetwarzaniu folii metodą zgrzewania i drukowania. Wyroby spółki znajdują szerokie zastosowanie w różnorodnych gałęziach przemysłu, głównie jako materiały opakowaniowe, termokurczliwe, ochronne i inne, np. znacznikowe. W  roku 2008 przychody spółki ze sprzedaży przekroczyły 34 mln zł, a EBITDA wynosiła ponad 15 proc.

Od kilkunastu tygodni część realizowanych w Czeladzi kontraktów wykonywana jest na zamówienie i w oparciu o surowiec dostarczany przez ERG. – W ten sposób rozwijamy sprzedaż, która przynosi korzyści obu podmiotom. Elementów synergii jest zresztą więcej. Warto na przykład wspomnieć, że pracujemy na surowcach, od tych samych dostawców. Negocjując wspólnie możemy uzyskać lepsze ceny – zapewnia prezes.

Po III kwartałach 2010 r. porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku, Grupa kapitałowa odnotowała ponad 39-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży produktów. W 2009 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 44,6 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Erg o przejęciu konkurenta