ETF ma zadebiutować na GPW jeszcze we wrześniu

PAP
opublikowano: 02-09-2010, 13:30

Fundusz inwestycyjny ETF ma zadebiutować na  warszawskiej GPW jeszcze we wrześniu. Instrument ten jest skierowany zarówno do  inwestorów instytucjonalnych, jak i indywidualnych.

Członek zarządu GPW Adam Maciejewski poinformował na czwartkowej konferencji prasowej, że data debiutu tego instrumentu na warszawskim parkiecie jest już ustalona i ma być ogłoszona w najbliższych dniach.

Jak zaznaczył, celem wprowadzenia ETF na GPW jest m.in. dostarczenie inwestorom nowych narzędzi inwestycyjnych. "Jestem przekonany, że tego typu instrumenty pomogą również w rozwoju rynku instrumentów pochodnych, zwłaszcza kontraktów na indeks WIG20" - podkreślił.

Maciejewski poinformował, że pierwszy ETF zadebiutował w 1989 roku w Kanadzie, a od 2000 roku jest obecny także w Europie. Największy rynek ETF-ów występuje jednak w Stanach Zjednoczonych. Handluje się tam ponad połową ETF-ów z globalnego rynku.

Członek zarządu GPW poinformował, że na świecie istnieje 2 tys. 218 funduszy ETF o łącznej wartości zarządzanych aktywów ponad 1 bilion USD.

Fundusz pod nazwą Lyxor ETF WIG 20 ma być notowany wyłącznie na warszawskiej GPW. Będzie on zarządzany przez grupę Lyxor Asset Management. To jedna z największych na świecie instytucji zarządzających funduszami typu ETF; należy do Societe Generale Corporate and Investment Bank.

Jak wyjaśnił Maciejewski, celem tego instrumentu jest jak najwierniejsze naśladowanie zmian indeksu WIG20. ETF będzie można kupić i sprzedać na każdej sesji, za pośrednictwem rachunku maklerskiego, prowadzonego przez dowolne biuro maklerskie. Fundusz będzie mógł raz w roku wypłacać inwestorowi dywidendę. Chodzi o średnią ważoną dywidend wypłacanych przez spółki wchodzące w skład WIG20.

Maciejewski podkreślił, że kwota za zarządzanie ETF jest istotnie niższa niż w przypadku tradycyjnych funduszy inwestycyjnych. Opłaty, które mają być pobierane od inwestora to prowizja maklerska oraz opłata za zarządzanie, wynosząca 0,5 proc. wartości inwestycji w skali roku. Inwestowanie nie będzie obarczone żadnymi dodatkowymi opłatami manipulacyjnymi ani kosztami wejścia czy wyjścia z inwestycji. (PAP)

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane