– Konsekwentnie dążymy do tego, by znaleźć się w ścisłej czołówce producentów słodyczy w kraju. Mamy solidne podstawy, by to osiągnąć – mówi w rozmowie z „PB” Magdalena Słomczewska-Klimiuk, menedżer ds. portfolio produktów ETi w Polsce.
Producent czekoladowych słodyczy, który fabryki ma głównie w rodzimej Turcji (od niedawna też jedną w Rumunii), zaczynał w Polsce od batoników i wafli czekoladowych. Postawił głównie na intensywny rozwój kanałów dystrybucji (współpracuje m.in. z Carrefour, Biedronką, Aldi). Choć rynek czekoladowych przekąsek jest nad Wisłą bardzo konkurencyjny, niedawno ETi zdecydował się też na rozszerzenie oferty sprzedaży.
– Wprowadziliśmy właśnie nową markę Browni, czyli mocno czekoladowe ciasta w różnych formatach, zarówno nadających się do dzielenia, jak i w porcjach na raz. Ciasta gotowe do spożycia to kategoria, w której widzimy ogromny potencjał rozwoju – komentuje Magdalena Słomczewska-Klimuk.
Dodaje, że tylko od stycznia do października 2019 r. wartość sprzedaży ciast gotowych do spożycia osiągnęła w Polsce 564 mln zł (dane: Nielsen).
– To 9,5 proc. wzrostu w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. Z pewnością kategoria ciast będzie jednym z naszych głównych obszarów inwestycyjnych w 2020 r. – ujawnia menedżer ETi.
W ofercie ETi w Polsce od niedawna są też kwadratowe tabliczki z ciemnej czekolady pod marką Dare.
– Tabliczki czekoladowe to jedna z największych kategorii w całym segmencie słodyczy w Polsce – w tym roku wartość ich sprzedaży wyniosła 1,592 mld zł, czyli o 6,1 proc. więcej niż przed rokiem – komentuje Magdalena Słomczewska-Klimiuk.
Według niej Polacy coraz chętniej sięgają po ciemną czekoladę, co wynika z różnych trendów (traktują ją jako łatwiej dostępny produkt premium, a także z powodu coraz większej troski o zdrową dietę).
Magdalena Słomczewska-Klimiuk nie ujawnia jednak dotychczasowych wyników sprzedaży ETi na polskim rynku.
– Na tym etapie naszej działalności nie rozpatrywałabym sukcesu przez wyniki finansowe. Nie da się porównać marek, które działają na rynku od lat, z nami, którzy jesteśmy na nim obecni od kilkunastu miesięcy. Możemy jednak powiedzieć, że stale i dynamicznie rośniemy i – co najważniejsze – nasze produkty zostały doskonale przyjęte przez konsumentów – puentuje menedżer ds. portfolio produktów ETi w Polsce.
Tyle na koniec lipca 2019 r. był wart polski rynek słodyczy i przekąsek – podają eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego.