ETi będzie sprzedawać ciasta

opublikowano: 24-12-2019, 11:51

Turecka spółka, która ledwie od kilkunastu miesięcy działa na polskim rynku, chce ugryźć jeszcze więcej czekoladowego tortu, wychodząc z nową ofertą.

– Konsekwentnie dążymy do tego, by znaleźć się w ścisłej czołówce producentów słodyczy w kraju. Mamy solidne podstawy, by to osiągnąć – mówi w rozmowie z „PB” Magdalena Słomczewska-Klimiuk, menedżer ds. portfolio produktów ETi w Polsce.

Producent czekoladowych słodyczy, który fabryki ma głównie w rodzimej Turcji (od niedawna też jedną w Rumunii), zaczynał w Polsce od batoników i wafli czekoladowych.  Postawił głównie na intensywny rozwój kanałów dystrybucji (współpracuje m.in. z Carrefour, Biedronką, Aldi). Choć rynek czekoladowych przekąsek jest nad Wisłą bardzo konkurencyjny, niedawno ETi zdecydował się też na rozszerzenie oferty sprzedaży. 

– Wprowadziliśmy właśnie nową markę Browni, czyli mocno czekoladowe ciasta w różnych formatach, zarówno nadających się do dzielenia, jak i w porcjach na raz. Ciasta gotowe do spożycia to kategoria, w której widzimy ogromny potencjał rozwoju – komentuje Magdalena Słomczewska-Klimuk.

Dodaje, że tylko od stycznia do października 2019 r. wartość sprzedaży ciast gotowych do spożycia osiągnęła w Polsce 564 mln zł (dane: Nielsen).

– To 9,5 proc. wzrostu w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. Z pewnością kategoria ciast będzie jednym z naszych głównych obszarów inwestycyjnych w 2020 r.  – ujawnia menedżer ETi.

W ofercie ETi w  Polsce od niedawna są też kwadratowe tabliczki z ciemnej czekolady pod marką Dare.

– Tabliczki czekoladowe to jedna z największych kategorii w całym segmencie słodyczy w Polsce – w tym roku wartość ich sprzedaży wyniosła 1,592 mld zł, czyli o 6,1 proc. więcej niż przed rokiem – komentuje Magdalena Słomczewska-Klimiuk.

Według niej Polacy coraz chętniej sięgają po ciemną czekoladę, co wynika z różnych trendów (traktują ją jako łatwiej dostępny produkt premium, a także z powodu coraz większej troski o zdrową dietę). 

Magdalena Słomczewska-Klimiuk nie ujawnia jednak dotychczasowych wyników sprzedaży ETi na polskim rynku.

– Na tym etapie naszej działalności nie rozpatrywałabym sukcesu przez wyniki finansowe. Nie da się porównać marek, które działają na rynku od lat, z nami, którzy jesteśmy na nim obecni od kilkunastu miesięcy. Możemy jednak powiedzieć, że stale i dynamicznie rośniemy i – co najważniejsze – nasze produkty zostały doskonale przyjęte przez konsumentów – puentuje menedżer ds. portfolio produktów ETi w Polsce. 

17,3 mld zł
Tyle na koniec lipca 2019 r. był wart polski rynek słodyczy i przekąsek – podają eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego. 
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu