Eurocash przejął Tradis

MZAT
opublikowano: 21-12-2011, 12:11

Eurocash zawarł z Emperią ugodę i za 1,1 mld zł przejął od holdingu Grupę Tradis. Transakcja została już opłacona i rozliczona.

Eurocash  zapłacił za Tradis 1,096 mld zł. Na mocy podpisanej rok temu umowy cena bazowa za dystrybucyjne ramię Emperii określona została na 926 mln zł  - a spółki miały dogadać się co do wysokości korekt, związanych m.in. z wartością nieruchomości.

- Szacowaliśmy korekty na 100-300 mln zł.  Finalne warunki transakcji odpowiadają założeniom przyjętym rok temu – mówi Luis Amaral.

Luis Amaral, prezes Eurocash
Luis Amaral, prezes Eurocash
None
None

Od tego czasu jednak wiele się wydarzyło - spółki długo czekały na zgodę UOKiK i nie mogły dojść do porozumienia co do aktualizacji wyceny (Eurocash twierdził, że Emperia chciała tego dokonać samodzielnie, bez audytora zewnętrznego). W sierpniu prezes Emperii Artur Kawa ogłosił, że umowa inwestycyjna nie obowiążuje (z racji przekroczenia terminu płatności), a Eurocash dodatkowo musi zapłacić 200 mln zł odszkodowania. Od tego czasu między spółkami trwały przepychanki - tak w prasie, jak i w sądzie arbitrażowym.

Dzięki połączeniu powstał największy w Polsce dystrybutor markowych artykułów spożywczych – partner niezależnych sklepów detalicznych.

- Sfinalizowaliśmy to, co konsekwentnie zapowiadaliśmy i do czego dążyliśmy. W dwa miesiące od pozytywnej decyzji UOKiK przejęliśmy Grupę Tradis, stając się największym w Polsce dystrybutorem markowych artykułów spożywczych. Finalne warunki transakcji odpowiadają założeniom przyjętym rok temu w umowie inwestycyjnej – mówi Luis Amaral, Prezes Eurocash.


- Warunki, które osiągnęliśmy w ugodzie są zgodne z naszymi oczekiwaniami i atrakcyjne dla akcjonariuszy, klientów oraz partnerów Grupy Handlowej Emperia. Eurocash wykazał dużo elastyczności, dlatego dzisiejsza  ugoda była możliwa – mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding.

Na podstawie umowy inwestycyjnej Eurocash przejął akcje spółek prowadzących działalność hurtowej dystrybucji artykułów spożywczych oraz posiadających nieruchomości związane z działalnością dystrybucyjną, jak również zarządzających sieciami franczyzowymi i partnerskimi (w tym Tradis, DEF, Ambra, Detal Koncept, Euro Sklep, Partnerski Serwis Detaliczny, Lewiatan Holding). Grupa Tradis prowadzi obecnie 7 centrów dystrybucyjnych, 57 hurtowni oraz sieci franczyzowe, w których skupionych jest ok. 4500 niezależnych sklepów. Wyniki finansowe Grupy Tradis będą konsolidowane z Grupą Eurocash od 1 stycznia 2012 r.

Transakcja została opłacona przez Eurocash gotówką, niemal w całości z kredytu udzielonego przez konsorcjum banków ING Bank Śląski oraz BZ WBK. Cena zakupu jest ostateczna.

W oparciu o umowę inwestycyjną, Grupa Eurocash będzie zaopatrywać sieć Stokrotka przez okres co najmniej 18 miesięcy.

Podpisane dziś dokumenty założyły również zakończenie postępowania arbitrażowego, dotyczącego przejęcia Grupy Tradis.

Dzięki połączeniu obu firm, na rynku dystrybucji żywności powstał podmiot o przychodach na poziomie ok. 14 mld zł (bazując na wynikach pro-forma 2010 r.), prowadzący sieci franczyzowe dla ok. 9 tys. sklepów detalicznych. – Połączenie daje nam większą skalę działania i obniża nasze koszty. A dzięki temu nasi klienci będą bardziej konkurencyjni, w walce jaką toczą z sieciami hipermarketów i dyskontów – mówi Luis Amaral.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Polecane