Czytasz dzięki

Europejskie indeksy spadają pod presją ropy

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 03-08-2005, 15:56

Środowe notowania na największych europejskich giełdach toczą się w cieniu rosnących cen ropy naftowej. Ogólną spadkową tendencję na parkietach starały się przełamać pojedyncze spółki, które opublikowały dobre raporty kwartalne. Nastrojów nie są nawet w stanie poprawić dosyć optymistyczne dane makro.

Środowe notowania na największych europejskich giełdach toczą się w cieniu rosnących cen ropy naftowej. Ogólną spadkową tendencję na parkietach starały się przełamać pojedyncze spółki, które opublikowały dobre raporty kwartalne. Nastrojów nie są nawet w stanie poprawić dosyć optymistyczne dane makro.

Cena baryłki ropy przed popołudniową publikacją danych o stanie rezerw paliwowych w Stanach Zjednoczonych osiągnęła na NYMEX rekordowy poziom. Wzrost napięcia w tym segmencie rynku wywołały informacje o przestojach produkcyjnych wielu rafinerii oraz pesymistyczne raporty pogodowe.

Pod presją ropy gracze nie byli w stanie zdyskontować wyższych od prognozowanych: wzrostu indeksu PMI określającego koniunkturę w sektorze usług strefy euro w lipcu oraz sprzedaży detalicznej w czerwcu.

Beneficjentem wysokich cen surowca zostały koncerny paliwowe. Rosną wyceny BP, Totala (przejmuje kanadyjski Deer Creek) oraz Statoila (podwojenie zysków w II kwartale). Po kreską w tym sektorze znalazł się jedynie Royal Dutch Shell, który notowany był bez prawa do dywidendy.

Nerwowy przebiegały notowania Adidas-Salomon. Pierwszą reakcją rynku na informacje o przejęciu Reeboka był 4-proc. spadek kursu niemieckiego potentata rynku sprzętu sportowego. Szybko jednak doszło do odbicia i kurs zyskuje blisko 3 proc.

Po zapowiedzi podwyższenia całorocznej prognozy zyskują na wartości papiery koncernu chemicznego BASF. Silnie natomiast spadają notowania Credit Suisse, gdyż szwajcarski bank zaskoczył rynek dużym spadkiem zysków wymuszonym koniecznością utworzenia kosztownych rezerw.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane