Jednym z bohaterów piątkowej sesji giełdowej były akcje spółki Excellence, których cena gwałtownie wzrosła po komunikacie o nowej działalności — firma chce handlować testami na COVID-19. W pierwszej połowie roku firma oferująca m.in. soki i syropy zaczęła sprzedawać także środki dezynfekujące.

— Zakup testów na COVID-19 jest więc kolejnym krokiem w naszym rozwoju w tym sektorze — tłumaczy Dariusz Borowski, członek zarządu Excellence.
Excellence nie wskazuje firmy, u której zrobiło zakupy. Informuje jednak, że wyprodukowała ona już wcześniej inne testy, a nowe są obecnie stosowane w Stanach Zjednoczonych.
— Pozostały tylko formalności, by rozpocząć sprzedaż. Ruszymy z nią w najbliższym czasie. Testy będziemy oferować wszystkim, którzy się do nas zgłoszą. Cena będzie zbliżona do obecnych na rynku, czyli poniżej 100 zł — stwierdza Dariusz Borowski.
Po podaniu komunikatu cena akcji spółki rosła nawet o 45 proc. Piątkowe notowania zakończyła 9-procentowym wzrostem. Nowe testy mają odznaczać się „wysoką skutecznością”. Członek zarządu Excellence wyjaśnia, że chodzi o jakość wykonania.
— Wciąż nie można mówić o stuprocentowej wiarygodnościwyniku, ale jest duża w porównaniu do innych testów dostępnych na rynku — komentuje Dariusz Borowski.
Firma nie chce ujawnić, ile testów zakupiła i czy planuje sprowadzić ich więcej.
— Nie mieliśmy jeszcze doświadczenia w ich sprzedaży, więc nie wiemy, jakie wyniki uzyskamy. To zależy od rozwoju pandemii w kraju i świadomości klientów decydujących się na zakup testu — mówi Dariusz Borowski.
Kilka dni temu ponad 10 proc. akcji Excellence kupiła spółka Januarego Ciszewskiego, inwestora zaangażowanego w kilkanaście spółek z New- Connect.